cyclingfreakInverted

SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Torsdag 01 Juni 2017
Torsdag 01 Juni 2017
01jun

Torsdag 01 Juni 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Mateuzs

18:00 

Torsdag 01 Juni 2017 kl. 18:00

Aarhus MTB klubtræning: Formtest (2xtestrunde @ XCO race-pace)

Formtest.

Kør 2 intervaller på en testrunde (find en sjov og motiverenede runde i skoven af ca. 20-25 min, med både teknisk single-trail, hårde bakker og flade grusvejsstræk) med stort fokus og højest mulige intensitet.

Det skal være en rute der kan køres løbende henover træningsforløbet, så man kan måle sin udvikling! Her skal der selvfølgelig tages forbehold for at rutens beskaffenhed vil variere henover året, og i et vist omfang påvirke testens resultat.


Opvarmning:
15 min let rul @ Z2 med et hurtig let tråd, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Herefter køres en prøveomgang på testrunden, hvor intensiteten presses op på bakker, for at få gang i kroppen.

Hovedsektion:
1) 2xtestrunde @ 100% race-pace. 10 imellem hvert interval. 
Noter tid og gennemsnits watt og /eller puls for hvert interval. Watt og puls fra den runde, med den højeste intensitet, bruges til at udregne intensitetszoner.

Der køres intenst og aggresivt på samme måde som til et løb.

Afrul:
Afslut med 15 min let rul på lille klinge!

Næste træning sport

lørdag 19-08-17 00:00: Selvtræning: SubAT (1x10min) + VO2max-bakke-power (6x2min) + Styrke-power (6x20sek)

Opvarmning:
15 min progressivt pace fra lav til midtZ2/RPM 90-95.

1) 1x10 min SubAT @ lavZ4 (ca. 90% race-pace)/RPM885 Køres på flad vej, som tillader et konstant press i pedalerne

5 min let rul @ Z1/RPM990-95
Generelt fokus på et hurtigt og effektivt tråd.


Hovedsektion:

1) Bakke intervaller - 6x2min MAP (VO2max)) @ højZ4-lavZ5/RPM80/siddende. De sidste 15 sek stående i tungt gear/RPM60-65. Intervaller køres på bakke med konstant hældning. ca. 3 min mellem hver, hvor en del af pausen er en nedkørsel lige efter bakken, som køres med stort fokus på kontrol og fart! .

2) 20 min stabilt pace @ Z2/RPM90-100 på fladere rute.

3) 6x20 sek power-styrke sprints i relativt tungt gear på moderat bakke. Der startes fra holdende næsten stille! 1min40sek mellem hver.


Afrul:

15 min let rul @ Z1-lavZ2/RPM100


Træningsplan Sport

August 2017
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen