quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Torsdag 01 Juni 2017
Torsdag 01 Juni 2017
01jun

Torsdag 01 Juni 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Mateuzs

18:00 

Torsdag 01 Juni 2017 kl. 18:00

Aarhus MTB klubtræning: Formtest (2xtestrunde @ XCO race-pace)

Formtest.

Kør 2 intervaller på en testrunde (find en sjov og motiverenede runde i skoven af ca. 20-25 min, med både teknisk single-trail, hårde bakker og flade grusvejsstræk) med stort fokus og højest mulige intensitet.

Det skal være en rute der kan køres løbende henover træningsforløbet, så man kan måle sin udvikling! Her skal der selvfølgelig tages forbehold for at rutens beskaffenhed vil variere henover året, og i et vist omfang påvirke testens resultat.


Opvarmning:
15 min let rul @ Z2 med et hurtig let tråd, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Herefter køres en prøveomgang på testrunden, hvor intensiteten presses op på bakker, for at få gang i kroppen.

Hovedsektion:
1) 2xtestrunde @ 100% race-pace. 10 imellem hvert interval. 
Noter tid og gennemsnits watt og /eller puls for hvert interval. Watt og puls fra den runde, med den højeste intensitet, bruges til at udregne intensitetszoner.

Der køres intenst og aggresivt på samme måde som til et løb.

Afrul:
Afslut med 15 min let rul på lille klinge!

Næste træning sport

lørdag 21-04-18 00:00: Aarhus MTB selvtræning: MTB feel-good-udholdenhed med træning af nedkørsler

Opvarmning:
15 min progressivt Z1-Z2/RPM90-100.

Hovedsektion:
90min MTB-udholdenhedstræning' med fokus på at træne helt grundlæggende udholdenhed på sporet.

Kør på varieret rute med både asfalt, grus og MTB-specifikt terræn. Find nogle sjove og motiverende spor undervejs!

Kæden holdes stram i primært Z2. Det skal altså ikke være hårdt intensitetsmæssigt!

Indlæg undervejs:

1) Teknik-træning hvor der findes 3 udfordrende nedkørsel (gerne med et drop/hop eller mindre gap), som hver skal køres 3 gange med fokus på at køre dem hurtigere og mere sikkert gang for gang! Der rulles let på den mellemliggende bakke!


Afrul:
15 min Z1/RPM100.


Træningsplan Sport

April 2018
M T O T F L S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen