SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Torsdag 01 Juni 2017
Torsdag 01 Juni 2017
01jun

Torsdag 01 Juni 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Mateuzs

18:00 

Torsdag 01 Juni 2017 kl. 18:00

Aarhus MTB klubtræning: Formtest (2xtestrunde @ XCO race-pace)

Formtest.

Kør 2 intervaller på en testrunde (find en sjov og motiverenede runde i skoven af ca. 20-25 min, med både teknisk single-trail, hårde bakker og flade grusvejsstræk) med stort fokus og højest mulige intensitet.

Det skal være en rute der kan køres løbende henover træningsforløbet, så man kan måle sin udvikling! Her skal der selvfølgelig tages forbehold for at rutens beskaffenhed vil variere henover året, og i et vist omfang påvirke testens resultat.


Opvarmning:
15 min let rul @ Z2 med et hurtig let tråd, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Herefter køres en prøveomgang på testrunden, hvor intensiteten presses op på bakker, for at få gang i kroppen.

Hovedsektion:
1) 2xtestrunde @ 100% race-pace. 10 imellem hvert interval. 
Noter tid og gennemsnits watt og /eller puls for hvert interval. Watt og puls fra den runde, med den højeste intensitet, bruges til at udregne intensitetszoner.

Der køres intenst og aggresivt på samme måde som til et løb.

Afrul:
Afslut med 15 min let rul på lille klinge!

Næste træning sport

fredag 23-02-18 00:00: Selvtræning: Styrketræning MTB-styrke: Dødløft, Bulg Split Squat - 3x5

Opvamning:

Der laves 3 runder af følgende øvelser. Indlæg 15 sek mellem hver øvelse og 60 sek pause mellem hver runde.

1) 5 x overhead-squats (med let træ-pind over hovedet)
2) 'Gå-mave' (5 skridt med hvert ben) (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=927f7896-9f67-4efd-be92-d82cd4365185) +
3) spidermann-crawl (5 skridt med hvert ben) ( http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=db028262-9b03-4c94-a9d6-2932443c284c)
4) 10xFaldskærm (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=7d2363b7-d52b-4a4c-b677-bc0b3e440171).

Hovedsektion:
Der trænes 5 sæt af 5 gentagelser hvor 2 øvelser kombineres i super-set. Ca 5-10 dybe vejrtrækninger mellem hver øvelse. 1 min mellem hver runde og 5 min mellem hvert super-set.
Se evt. øvelser på you-tube eller få hjælp i dit træningscenter til korrekt udførelse!
Super-set 1: Døddløft+Bench Press
Super-set 2: Bulgarien split-squat+Pull-ups

Finisher:
Planke-variation. 1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal plnke med 5 gange benløft med hvert ben.
Udstrækning:
Grundig udstrækning af både over og underkrop.


Træningsplan Sport

Februar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen