quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Torsdag 08 Juni 2017
Torsdag 08 Juni 2017
08jun

Torsdag 08 Juni 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Mateuzs

18:00 

Torsdag 08 Juni 2017 kl. 18:00

Aarhus MTB Klubtræning: XCO-starter (4x60sek) + Race-pace-stafet (4x4min) + XCO-fartfornemmelse (2x10min) + MTB-teknik

Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne. Benene skal være varme til opvarmnings-intervallerne.

1) 4x60sek XCO-starter, som skal træne XCO-start-kapaciteten og evnen til 'hurtigt at komme i pedalerne og ud af boksen'.Køres på flad grusvej. 4min pause mellem hver - brug pausen til meget let rul, så i er friske til at aktivere musklerne maksimalt under starterne!

10 min let rul.

Hovedsektion:

Følgende sektioner køres med 5-10 min mellemrum.

1) XCO-Race-pace-stafet (4x4min), som køres på sjov rundstrækning af ca. 4 min - gerne med meget fladt singletrail, som sætter fokus på teknik kombineret med højintensitet. Rytteren er sammen 2 og 2. Den ene kører interval-runden @ 105% race-pace, og den anden afvente i skiftezonen Når når den hurtige 'lapper' den langsomme byttes roller. Hver rytter skal have 4 runder. OBS: Der kan også bare køres 4x4 min VO2max @ lavZ5/RPM90-95 på flad grusvej, med 3 min pause imellem.
B&U-ryttere køre 4 intervaller.

2) 2x10 min 'XCO-fartfornemmelse' @ 90% race-pace (lige under lavZ4) på flad grusvej. Der køres i relativt 'hurtigt' gear (RPM ca. 90-95). 5 min let rul mellem intervallerne.


3) MTB-teknik: De resterende tid trænes MTB-teknik. Find nogle tekniske aspekter i gerne vil træne!


Afrul:

10min let rul @ Z1/RPM100: Benene skal rulles igennem i let gear for at sikre bedre restitution.

Næste træning sport

lørdag 21-04-18 00:00: Aarhus MTB selvtræning: MTB feel-good-udholdenhed med træning af nedkørsler

Opvarmning:
15 min progressivt Z1-Z2/RPM90-100.

Hovedsektion:
90min MTB-udholdenhedstræning' med fokus på at træne helt grundlæggende udholdenhed på sporet.

Kør på varieret rute med både asfalt, grus og MTB-specifikt terræn. Find nogle sjove og motiverende spor undervejs!

Kæden holdes stram i primært Z2. Det skal altså ikke være hårdt intensitetsmæssigt!

Indlæg undervejs:

1) Teknik-træning hvor der findes 3 udfordrende nedkørsel (gerne med et drop/hop eller mindre gap), som hver skal køres 3 gange med fokus på at køre dem hurtigere og mere sikkert gang for gang! Der rulles let på den mellemliggende bakke!


Afrul:
15 min Z1/RPM100.


Træningsplan Sport

April 2018
M T O T F L S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen