cyclingfreakInverted

SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Torsdag 08 Juni 2017
Torsdag 08 Juni 2017
08jun

Torsdag 08 Juni 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Mateuzs

18:00 

Torsdag 08 Juni 2017 kl. 18:00

Aarhus MTB Klubtræning: XCO-starter (4x60sek) + Race-pace-stafet (4x4min) + XCO-fartfornemmelse (2x10min) + MTB-teknik

Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne. Benene skal være varme til opvarmnings-intervallerne.

1) 4x60sek XCO-starter, som skal træne XCO-start-kapaciteten og evnen til 'hurtigt at komme i pedalerne og ud af boksen'.Køres på flad grusvej. 4min pause mellem hver - brug pausen til meget let rul, så i er friske til at aktivere musklerne maksimalt under starterne!

10 min let rul.

Hovedsektion:

Følgende sektioner køres med 5-10 min mellemrum.

1) XCO-Race-pace-stafet (4x4min), som køres på sjov rundstrækning af ca. 4 min - gerne med meget fladt singletrail, som sætter fokus på teknik kombineret med højintensitet. Rytteren er sammen 2 og 2. Den ene kører interval-runden @ 105% race-pace, og den anden afvente i skiftezonen Når når den hurtige 'lapper' den langsomme byttes roller. Hver rytter skal have 4 runder. OBS: Der kan også bare køres 4x4 min VO2max @ lavZ5/RPM90-95 på flad grusvej, med 3 min pause imellem.
B&U-ryttere køre 4 intervaller.

2) 2x10 min 'XCO-fartfornemmelse' @ 90% race-pace (lige under lavZ4) på flad grusvej. Der køres i relativt 'hurtigt' gear (RPM ca. 90-95). 5 min let rul mellem intervallerne.


3) MTB-teknik: De resterende tid trænes MTB-teknik. Find nogle tekniske aspekter i gerne vil træne!


Afrul:

10min let rul @ Z1/RPM100: Benene skal rulles igennem i let gear for at sikre bedre restitution.

Næste træning sport

lørdag 19-08-17 00:00: Selvtræning: SubAT (1x10min) + VO2max-bakke-power (6x2min) + Styrke-power (6x20sek)

Opvarmning:
15 min progressivt pace fra lav til midtZ2/RPM 90-95.

1) 1x10 min SubAT @ lavZ4 (ca. 90% race-pace)/RPM885 Køres på flad vej, som tillader et konstant press i pedalerne

5 min let rul @ Z1/RPM990-95
Generelt fokus på et hurtigt og effektivt tråd.


Hovedsektion:

1) Bakke intervaller - 6x2min MAP (VO2max)) @ højZ4-lavZ5/RPM80/siddende. De sidste 15 sek stående i tungt gear/RPM60-65. Intervaller køres på bakke med konstant hældning. ca. 3 min mellem hver, hvor en del af pausen er en nedkørsel lige efter bakken, som køres med stort fokus på kontrol og fart! .

2) 20 min stabilt pace @ Z2/RPM90-100 på fladere rute.

3) 6x20 sek power-styrke sprints i relativt tungt gear på moderat bakke. Der startes fra holdende næsten stille! 1min40sek mellem hver.


Afrul:

15 min let rul @ Z1-lavZ2/RPM100


Træningsplan Sport

August 2017
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen