cyclingfreakInverted

SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Mandag 12 Juni 2017
Mandag 12 Juni 2017
12jun

Mandag 12 Juni 2017 kl. 

Anbefalinger til ryttere med XCM-fokus

Her fremgår der anbefalinger til de ryttere, der har fokus på XCM-løb, så de kan få trænet lidt flere timer/kilometer, da dette er påkrævet i forhold til XCM-præstationskravene!

Typisk vil det blive anbefalet at der lægges 1 times ekstra træning på tirsdag, torsdag eller søndag, og nogle gange med intervaller.

I denne uge gælder:

1) Denne uge følges planen!

12jun

Mandag 12 Juni 2017 kl. 

Uge-fokus: Konkurrencefase #1 - uge 10

Dette er tiende uge af konkurrencefase #1, som byder på tredje XCO-race i Ligaen!!

Som i tidligere løbsuger har ugen har til formål at gøre kroppen klar til løbet.

Så det handler om restitution og aktivering, således at kroppen er frisk og parat til at præstere på løbsdagen.

Det er vigtigt at der trænes let mandag til onsdag.

Torsdag er løbsspecifik træning, som skal få kroppen i gear fysisk/teknisk/mentalt!

Fredag skal der hviles i bund, så kroppen kommer i plus fysisk og mentalt, inden lørdagens forberedelse på ruten, hvor det gælder om at få 'ruten ind under huden', så i har en god fornemmelse af den på race-day!

Go' træning og ikke mindst godt race!

Næste træning sport

onsdag 18-10-17 00:00: Selvtræning: MTB Styrketræning - Kettlebell dødløft, goblet sqaut og Bulg Split squat

Opvamning:

Der laves 3 runder af følgende super-set. De 3 øvelser laves uden pause, og der er 1 min pause mellem hver runde.

3x'Squat to stand with reach (

) + 'Statisk Superman' i 10 sek, hvor du ligger på maven og løfter overkrop og underkrop fra gulvet og 'flyver som superman.

Hovedsektion:

Til hovedsektionen skal bruges en kettlebell (evt. håndvægt) at passende vægt. Så kroppen belastes og udfordres uden at det går ud over teknik og korrekt udførelse af øvelsen. 

Der skal altid arbejdes med følgende fokus: 
1) En lige/ret ryg og kigges fremad - hovedet skal være i naturlig forlængelse af rygsøjlen. 
2) Brystet skal være åbent/fremskudt, skuldreblade samlet og sænket (i baglommen). 
3) Fødderne skal være 'solidt plantet' i gulvet og der skal være kontakt med hele fodfladen. Vægten skal primært være på hælen.
4) Håndled skal være lige.
5) Vejret skal trækkes helt ned i maven, så der opretholdes god kropsspænding.

Der trænes 3 Super-set hvor 2 øvelser, kombineres. Indlæg 5-10 dybevejrtrækning mellem hver øvelse. 1 min pause mellem hvert super-sæt.
Alle 3 super-set trænes i træk, hvorefter der påbegyndes en ny runde.

HUSK: Øvelserne laves med passende vægt, så der kan holdes fokus på funktionalitet, bevægelse og teknik!

Se evt. øvelser på you-tube eller få hjælp i dit træningscenter/af din træner til korrekt udførelse!


Super-set 1: 10xKettlebell dødløft+5xBox-jump på kasse i ca. knæhøjde (OBS: Husk armtræk, blød landing med affjedring i knæ/hofte og gå skiftevis ned på højre/venstre ben!

Super-set 2: 10xkettlebell Goblet squat+ Farmer Walk (gå 10 meter en kettlebell i den ene hånd - både for højre og venstre side)

Super-set 2: 5xBulgarian split-squat med hvert ben (hold en kettlebell/håndvægt i hver arm)+5xRenegade-row i hver arm

Finisher:
Planke-variation. 1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal planke med 5 gange benløft med hvert ben.

Udstrækning:
Grundig udstrækning af både over og underkrop.


Træningsplan Sport

Oktober 2017
M T O T F L S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen