quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Mandag 12 Juni 2017
Mandag 12 Juni 2017
12jun

Mandag 12 Juni 2017 kl. 

Anbefalinger til ryttere med XCM-fokus

Her fremgår der anbefalinger til de ryttere, der har fokus på XCM-løb, så de kan få trænet lidt flere timer/kilometer, da dette er påkrævet i forhold til XCM-præstationskravene!

Typisk vil det blive anbefalet at der lægges 1 times ekstra træning på tirsdag, torsdag eller søndag, og nogle gange med intervaller.

I denne uge gælder:

1) Denne uge følges planen!

12jun

Mandag 12 Juni 2017 kl. 

Uge-fokus: Konkurrencefase #1 - uge 10

Dette er tiende uge af konkurrencefase #1, som byder på tredje XCO-race i Ligaen!!

Som i tidligere løbsuger har ugen har til formål at gøre kroppen klar til løbet.

Så det handler om restitution og aktivering, således at kroppen er frisk og parat til at præstere på løbsdagen.

Det er vigtigt at der trænes let mandag til onsdag.

Torsdag er løbsspecifik træning, som skal få kroppen i gear fysisk/teknisk/mentalt!

Fredag skal der hviles i bund, så kroppen kommer i plus fysisk og mentalt, inden lørdagens forberedelse på ruten, hvor det gælder om at få 'ruten ind under huden', så i har en god fornemmelse af den på race-day!

Go' træning og ikke mindst godt race!

Næste træning sport

lørdag 26-05-18 00:00: Aarhus MTB selvtræning :Løbsforberedelse

Hvis muligt køres 2 runder på løbsruten. En opvarmningsrunde med fokus på at få styr på rutens rent teknisk og herefter en runde @ race-pace fro at få en fornemmelse af ruten ved løbstempo!.

Alternativt køres følgende:
Opvarmning:
15 min let rul @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Herfter køres følgende interval-blokke med ca. 10 min lettere rul imellem:

Alle intervaller køres på bakker af passende længde.

1) 1x5 min AT @ midtZ4/RPM90-95 på flad grusvej som tillader konstant pres i pedalerne.
2) 2x60 sek siddende power på bakke @ højZ5/RPM95-100. 2min mellem hvert interval.
3) 3x30 sek (de første 15 sek stående herefter siddende) power på bakke @ lavZ6/RPM110. 1min30sek mellem hvert interval.

Generelt: fokus på effektiv krafoverførsel og et godt drive til pedalerne.


Afrul:
15 min på lille klinge/RPM95-100 - spin benene godt igennem!


Træningsplan Sport

Maj 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen