cyclingfreakInverted

SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Mandag 12 Juni 2017
Mandag 12 Juni 2017
12jun

Mandag 12 Juni 2017 kl. 

Anbefalinger til ryttere med XCM-fokus

Her fremgår der anbefalinger til de ryttere, der har fokus på XCM-løb, så de kan få trænet lidt flere timer/kilometer, da dette er påkrævet i forhold til XCM-præstationskravene!

Typisk vil det blive anbefalet at der lægges 1 times ekstra træning på tirsdag, torsdag eller søndag, og nogle gange med intervaller.

I denne uge gælder:

1) Denne uge følges planen!

12jun

Mandag 12 Juni 2017 kl. 

Uge-fokus: Konkurrencefase #1 - uge 10

Dette er tiende uge af konkurrencefase #1, som byder på tredje XCO-race i Ligaen!!

Som i tidligere løbsuger har ugen har til formål at gøre kroppen klar til løbet.

Så det handler om restitution og aktivering, således at kroppen er frisk og parat til at præstere på løbsdagen.

Det er vigtigt at der trænes let mandag til onsdag.

Torsdag er løbsspecifik træning, som skal få kroppen i gear fysisk/teknisk/mentalt!

Fredag skal der hviles i bund, så kroppen kommer i plus fysisk og mentalt, inden lørdagens forberedelse på ruten, hvor det gælder om at få 'ruten ind under huden', så i har en god fornemmelse af den på race-day!

Go' træning og ikke mindst godt race!

Næste træning sport

lørdag 19-08-17 00:00: Selvtræning: SubAT (1x10min) + VO2max-bakke-power (6x2min) + Styrke-power (6x20sek)

Opvarmning:
15 min progressivt pace fra lav til midtZ2/RPM 90-95.

1) 1x10 min SubAT @ lavZ4 (ca. 90% race-pace)/RPM885 Køres på flad vej, som tillader et konstant press i pedalerne

5 min let rul @ Z1/RPM990-95
Generelt fokus på et hurtigt og effektivt tråd.


Hovedsektion:

1) Bakke intervaller - 6x2min MAP (VO2max)) @ højZ4-lavZ5/RPM80/siddende. De sidste 15 sek stående i tungt gear/RPM60-65. Intervaller køres på bakke med konstant hældning. ca. 3 min mellem hver, hvor en del af pausen er en nedkørsel lige efter bakken, som køres med stort fokus på kontrol og fart! .

2) 20 min stabilt pace @ Z2/RPM90-100 på fladere rute.

3) 6x20 sek power-styrke sprints i relativt tungt gear på moderat bakke. Der startes fra holdende næsten stille! 1min40sek mellem hver.


Afrul:

15 min let rul @ Z1-lavZ2/RPM100


Træningsplan Sport

August 2017
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen