cyclingfreakInverted

SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Tirsdag 27 Juni 2017
Tirsdag 27 Juni 2017
27jun

Tirsdag 27 Juni 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Nikolaj Nielsen

18:00 

Tirsdag 27 Juni 2017 kl. 18:00

Aarhus MTB Klubtræning: MTB-power/teknik (svævende single-trail, power-forcering med hop/drop, 30sek power med berm, nedkørsel med drop/gap)

Generelt skal det være LET træning idag, med gennegående lav intensitet og fokus på tekniske aspekter. Dog må der gerne i de korte accelerationer/power-momenter arbejde højintenst.

HUSK på at selv de mest garvede A-ryttere og H-ryttere, har godt af at træne enkeltsående tekniske aspekter, for at være rigtig skarpe til løb!


Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.


Hovedsektion:
60min fokuseret træning, hvor der med stort fokus arbejdes med følgende elementer. Indlæg ca. 5 min mellem hvert element.


1) 4x1 min 'svævende-singletrail' med teknisk fokus, hvor du effektivt, hurtigt og 'let' skal forcere en flad singletrail-sektion i skoven. Der skal holdes godt flow og konstant tråd!. 2 min pause.

2) 4x power-forcering af ca. 15 sek med hop over træstamme og lignende i høj fart - dvs. du sprinter derhen og forcerer genstanden. 1min45sek pause.

3) 4x tekniske kortere accelerationer af 30 sek. som indeholder et berm undervejs! 1min30sek pause

4) 4x nedkørsel med drop/gap undervejs. Køres med højest mulige fart. ca. 2 min imellem for at sikre godt fokus.
.
Afrul:
15 min @ lav Z2/RPM95-100 på helt flad vej.

Næste træning sport

lørdag 19-08-17 00:00: Selvtræning: SubAT (1x10min) + VO2max-bakke-power (6x2min) + Styrke-power (6x20sek)

Opvarmning:
15 min progressivt pace fra lav til midtZ2/RPM 90-95.

1) 1x10 min SubAT @ lavZ4 (ca. 90% race-pace)/RPM885 Køres på flad vej, som tillader et konstant press i pedalerne

5 min let rul @ Z1/RPM990-95
Generelt fokus på et hurtigt og effektivt tråd.


Hovedsektion:

1) Bakke intervaller - 6x2min MAP (VO2max)) @ højZ4-lavZ5/RPM80/siddende. De sidste 15 sek stående i tungt gear/RPM60-65. Intervaller køres på bakke med konstant hældning. ca. 3 min mellem hver, hvor en del af pausen er en nedkørsel lige efter bakken, som køres med stort fokus på kontrol og fart! .

2) 20 min stabilt pace @ Z2/RPM90-100 på fladere rute.

3) 6x20 sek power-styrke sprints i relativt tungt gear på moderat bakke. Der startes fra holdende næsten stille! 1min40sek mellem hver.


Afrul:

15 min let rul @ Z1-lavZ2/RPM100


Træningsplan Sport

August 2017
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen