quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Lørdag 10 Februar 2018
Lørdag 10 Februar 2018
10feb

Lørdag 10 Februar 2018 kl. 

Aarhus MTB Selvtræning MTB-funktionelstyrke - Fast-track-singletrail (3x3min) + XCO-styrke (3x6min)

Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Hovedsektion:
Følgende 2 elementer trænes med 10 min lettere rul imellem.

Større B&U-ryttere kører kun 3 intervaller i hver sektion.

1) 3x3min 'fast-track-Singletrail' @ 95% race-pace, hvor du i et relativt let gear og med et hurtigt/effetivt trådt skal forcere en flad singletrail-sektion hvor MTB'en skal 'flyves' henover. Fokuser på at komme godt ind i sving, ved at vinde den optimale 'lige' linje og bremse før svinget (så lidt som muligt), så der holdes fart og flow! 4 min pause imellem.


2) 3x6 min XCO-Styrke @ 90 % race-pace/RPM 60-65 (altså MEGET styrkebetonet tråd). Køres siddende med tung gearing på flad grusvej. 4 min pause Dette interval skal være hårdt for benene og ikke lungerne!

4) Den resetrende tid køres @ midtZ2/RPM90-100 på let rullende rute.


Afrul:

10 min @ Z1/RPM100: Benene skal rulles igennem i let gear for at sikre bedre restitution.

Næste træning sport

onsdag 23-05-18 00:00: Selvtræning - træningspas #2: Restitution med teknik - 6x60sek spins

Trænes hvis du har tid og overskud!
60 min LET cykling @højZ1/RPM90-100 med fokus på restitutionstræning samt træning af et teknisk godt tråd!.

Kør enten på flad rute eller hometrainer, som tillader et let pres i pedalerne samt mulighed for at fokusere på god 'tråd-teknik' i de indlagte spins!

Indlæg efter 30 min:


1) 6x60 sek spins @ i let gear/watt @ midtZ2/RPM progressivt fra 95-120 (2min mellem hver). Fokus på at spænde op i kropskernen, så de er stabilitet!


Kør med en let og effektiv kadence og fokuser på stabile hofter. og et godt drive til pedalerne!

Afslut med en god fornemmelse mentalt og 'lethed' i benene!


Træningsplan Sport

Maj 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen