SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Torsdag 15 Februar 2018
Torsdag 15 Februar 2018
15feb

Torsdag 15 Februar 2018 kl. 

Aarhus MTB Klubspinning: MTB-power (4x60+4x45+4x30+4x15sek) og AT-progressivt (2x8min)

Opvarmning:
10 min progressivt Z1-Z2/RPM90-95
Hovedsektion:
Følgende intervalblokke indlægges med 5 min mellemrum.
1) MTB-power: Følgende power-blokke indlægges med 5 min let rul @ Z1/RPM90-100 imellem. Der tilstræbes at køre med stabile/konstante watt i de enkelte intervalblokke.
- 4x60sek @ højZ5/RPM100-105. 2min30sek pauserul @ midt Z1/RPM80-90.
- 4x45sek @ lavZ6/RPM105-110. 2min15sek pauserul @ midt Z1/RPM80-90
- 4x30 @ midtZ6/RPM95-100. 2min pauserul @ midt Z1/RPM80-90.
- 4x15 @ højZ6RPM90-95. 1min45sek pauserul @ midt Z1/RPM80-90.

2) 5 min let rul.

3) 2x8min AT-progressivt @ 2 min fra lavZ4 til midtZ4/RPM95 + 4 min @ midtZ4/RPM 90 + 2min @ højZ4/RPM85. Fokus på et effektivt og kraftfuldt tråd. Indlæg efter 2, 4 og 6 min 30 sek stående, hvor du gearer 2 gear op og accelererer. Herefter finder du tilbage i intervallets grunds-intensitet. 5 min mellemrum
Generelt:
Hold overkroppen oprejst og se fremad/orienter dig!
Afrul: 10 min Z1/RPM100.

08:00 

Torsdag 15 Februar 2018 kl. 08:00

Træningsansvarlig: Nikolaj Meier

Næste træning sport

lørdag 17-02-18 00:00: Aarhus MTB - valgfri selvtræning: Power-spins (3x2min) + MTB-XCO-SubAT (2x12 min @ 95% race-pace)

Opvarmning:
15min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Hovedsektion:

Følgende to elementer trænes med 5 min imellem.

1) 3x2min POWER-spins @ kontrolleret all-out på flad grusvej. De første 15 sek køres i 'tungt-gear med et styrkebetonet tråd (RPM80-85) og herefter 1min45sek i lavere gear og hurtigt effektiv kadence (RPM 100-110). Der holdes 'konstante' watt/intensitet gennem hele intervallet. 2 min pauserul.

2) 1 'opvarmningrunde' på den runde hvor der skal køres intervaller. Der 'trilles' rundt.

3) 2x12 min MTB-AT @ 95% race-pace (gennemsnits-intensiteten for intervallet skal ligge her) på XCO-specifik rundstrækning med en blanding af bakker af forskellig længde, grusvej og singletrail. Varier trådet, så det er både let/effektivt og tungt/kraftfuldt. Indlæg mange stående perioder, så der trænes at arbejde ind og ud af sadlen. 5 min pauserul.


Afrul:

20 min stabilt pace @ lavZ2/RPM100


Træningsplan Sport

Februar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen