quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Torsdag 21 Juni 2018
Torsdag 21 Juni 2018
21jun

Torsdag 21 Juni 2018 kl. 

Træningsansvarlig: Asger

18:00 

Torsdag 21 Juni 2018 kl. 18:00

Aarhus MTB Klubtræning: MTB-power/teknik (svævende single-trail, power-forcering med hop/drop, 30sek power med berm, nedkørsel med drop/gap)

Generelt skal det være LET træning idag, med gennegående lav intensitet og fokus på tekniske aspekter. Dog må der gerne i de korte accelerationer/power-momenter arbejde højintenst.

HUSK på at selv de mest garvede A-ryttere og H-ryttere, har godt af at træne enkeltsående tekniske aspekter, for at være rigtig skarpe til løb!


Opvarmning:
30 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.


Hovedsektion:
60min fokuseret træning, hvor der med stort fokus arbejdes med følgende elementer. Indlæg ca. 5 min mellem hvert element.


1) 4x1 min 'svævende-singletrail' med teknisk fokus, hvor du effektivt, hurtigt og 'let' skal forcere en flad singletrail-sektion i skoven. Der skal holdes godt flow og konstant tråd!. 2 min pause.

2) 4x power-forcering af ca. 15 sek med hop over træstamme og lignende i høj fart - dvs. du sprinter derhen og forcerer genstanden. 1min45sek pause.

3) 4x tekniske kortere accelerationer af 30 sek. som indeholder et berm undervejs! 1min30sek pause

4) 4x nedkørsel med drop/gap undervejs. Køres med højest mulige fart. ca. 2 min imellem for at sikre godt fokus.
.
Afrul:
30 min @ lav Z2/RPM95-100 på helt flad vej.

Næste træning sport

onsdag 15-08-18 00:00: Selvtræning - træningspas #1: Styrketræning - MTB-styrke: Back Squat, Ben-pres - 2x5

Opvamning:
Supersæt 1:
Der laves 3 runder af følgende øvelser. Indlæg 15 sek mellem hver øvelse og 60 sek pause mellem hver runde.

1)10xkettlebell swings
2) 'Gå-mave' (5 skridt med hvert ben) (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=927f7896-9f67-4efd-be92-d82cd4365185) +
3) spidermann-crawl (5 skridt med hvert ben) ( http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=db028262-9b03-4c94-a9d6-2932443c284c)
4) 10xFaldskærm (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=7d2363b7-d52b-4a4c-b677-bc0b3e440171).


Hovedsektion:
Der trænes 2 sæt af 5 gentagelser hvor 2 øvelser kombineres i super-set. Ca 5-10 dybe vejrtrækninger mellem hver øvelse. 1 min mellem hver runde og 5 min mellem hvert super-set.
HUSK: Fokus på teknik frem for vægt, da dette sikrer mest kvalitet i hver øvelse!
Se evt. øvelser på you-tube eller få hjælp i dit træningscenter til korrekt udførelse!
Super-set 1: Back-Squat+Floor press
Super-set 2: Ben-pres + Renegade-row

Finisher:
Planke-variation. 1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal plnke med 5 gange benløft med hvert ben.
Udstrækning:
Grundig udstrækning af både over og underkrop.


Træningsplan Sport

August 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen