SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned
Download som iCal-fil
Cykelbørsen Vinter Cup #3
Lørdag 06 Januar 2018
af Asger Givskov

Så er der mulighed for at få højintens træning i ben og lunger. Forvent ikke at gave friske ben, da der er trænet relativt hårdt ugen igennem. Men kør med det der er at 'skyde' med på dagen og kæmp hele vejen!

Go' fornøjelse!


Forslag til opvarmning:

Hvis muligt køres en opvarmningsrunde på ruten, hvor intensiteten presses op på bakker, og der holdes godt flow på singletrail og lettere pres på grusnstrækninger.
Herefter 5-10 min let rul inden start!

Alternativ kan følgende opvarmning køres.

Rolig tur Z1, RPM90-100 ca. 30 indlæg med 5 min mellemrum følgende:

1) 10 min p @ Z2, hvor du fokuserer på god teknik og et hurtigt/effektivt tråd (RPM95-100)

2) 5 min hvor intensiteten op bygges progressivt fra midtZ2 til midtZ4. Køres på jævn bakke med fokus på at få fart i benene!

3) 2 x 30 siddende power/RPM105 på relativt tungt gear. 1min30 sek mellem hver!

3) 4 x 10 sekunder antritt med god power/ RPM progressivt fra 100-120 RPM/fokus på hoftestabillitet og et effektivt rundt tråd.

Herefter 5-10 min let rul inden start

Go' fornøjelse!

 
 
Antal deltagere:

Næste træning sport

søndag 21-01-18 10:00: Aarhus MTB Klubtræning: Solid udholdenhed med SubAT (2x15min) og Funktionel-styrke (4x8)

180min @ stabilt pace @ primært midtZ2/RPM90-95, kør på let rullende rute.

Fokuser på et let og effektivt tråd!

Indlæg efter ca. 30 og 75 min henholdsvis

1) 2x15min SubAT @ højZ3 (lige på grænsen til Z4)/RPM80-85. 5 min pauserul. Intervallerne køres enkeltvis på en specifik rundstrækning.
Fokus på at have føling med pedalen gennem hele trådet. HUSK hoftestabilitet!

2) 4x8 min funktionel-styrke @ højZ3/RPM60-65. Det skal være hårdt for primært benmuskulatur og ikke videre hårdt for lunger/kredsløb. Køres på flad vej.. Fokus på 1) et langsomt (men glidende) og styrkebetonet tråd og 2) et god kropsposition med lang lige ryg/åbent bryst og stabile hofter/god spænding i core-muskulaturen. 3 min pauserul @ Z1/RPM100

Afslut relativt træt som en konsekvens af det konstante pres i pedalerne over tid,samt styrke-komponenten i intervallerne!


Træningsplan Sport

Januar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen