cyclingfreakInverted

SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

Vintertræning for sportsholdet.

Vintertræningen for sportsholdet kommer til at blive en kombination  af landevejscykling og MTB.

Tirsdag --> Landevejscykling.

Torsdag --> MTB

Søndag --> Landevej eller MTB, se programmet for specifik dag.

Der har været et ønske om at træningen også skal foregå på landevej, derfor denne struktur.  Hvilket vi også havde sidste år med mange positive tilbagemeldinger.

OBS OBS, DER KØRES MED SKÆRME PÅ LANDEVEJSCYKLEN, HVIS MAN VIL HOLDE SIG VENNER MED DEM SOM KØRER BAGVED :)

 

I oktober måned bliver træningen relativ rolig. I november vil træningen begynde at målrette sig den nye sæson og intensiteten og mængden vil øges.   

MTB vinter cup vil blive integreret i træningsprogrammet. De søndage med vinter cup vil programmet også indeholde et træningsprogram for dem som ikke kører vinter cup.  

Fokus uge 41-44:

Fra denne uge af kommer der et større fokus på funktionel træning, som efter en lang cykelsæson med meget ensformig træning, skal sikre at kroppen trænes mere funktionel og generelt. Dette skal sikre et godt fundament inden der igen skal trænes fokuseret i sadlen!

Håber at det flotte fremmøde til træningen  gennem denne sæson forsætter, selvom det bliver mørkt, koldt og vådt de næste måneder.

Hvis man føler sig træt og brugt efter en lang sæson, så husk at bruge oktober på at få overskud og energien tilbage, i stedet for at blive ved med at træne. Spring evt. nogle træningsdage over eller hold 1-2 uger fri fra træningen.

God vintertræning!
/Asger.

Næste træning sport

lørdag 19-08-17 00:00: Selvtræning: SubAT (1x10min) + VO2max-bakke-power (6x2min) + Styrke-power (6x20sek)

Opvarmning:
15 min progressivt pace fra lav til midtZ2/RPM 90-95.

1) 1x10 min SubAT @ lavZ4 (ca. 90% race-pace)/RPM885 Køres på flad vej, som tillader et konstant press i pedalerne

5 min let rul @ Z1/RPM990-95
Generelt fokus på et hurtigt og effektivt tråd.


Hovedsektion:

1) Bakke intervaller - 6x2min MAP (VO2max)) @ højZ4-lavZ5/RPM80/siddende. De sidste 15 sek stående i tungt gear/RPM60-65. Intervaller køres på bakke med konstant hældning. ca. 3 min mellem hver, hvor en del af pausen er en nedkørsel lige efter bakken, som køres med stort fokus på kontrol og fart! .

2) 20 min stabilt pace @ Z2/RPM90-100 på fladere rute.

3) 6x20 sek power-styrke sprints i relativt tungt gear på moderat bakke. Der startes fra holdende næsten stille! 1min40sek mellem hver.


Afrul:

15 min let rul @ Z1-lavZ2/RPM100


Træningsplan Sport

August 2017
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen