cyclingfreakInverted

SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

Kære alle

Foråret er i fuld gang og varmen er begyndt at komme tilbage :) 

Derfor er det tid til at vi kommer tilbage på MTB'en. 

Fra denne uge (uge 11) og frem vil der blive kørt på MTB om Tirsdagen. 

Der vil blive kørt spinning den 16/3 og 23/3, herefter vil træningen være på MTB om torsdagen også og starte ved klubhuset kl.18.00. 

Trænerholdet vil i sæsonen 2017 består af: 

Nikolaj Meier

Nikolaj Nielsen

Mateusz Dziopa

Asger Givskov 

Martin Poder Sørensen (Når han er sin mindre skade kvit). 

Vi siger farvel til Peder Morsing og Nicolaj Østergård på trænerholdet. Jeg vil gerne sige tusind tak til dem begge for deres indsat og humør i 2015/2016. Jeg håber at se jer i AarhusMTB når I besøger Aarhus. 

Vi er altid på udkig efter nye som ønsker at være en del af trænerholdet:) Derfor er du altid velkommen til at henvende dig til Asger. 

Ligesom de tidligere år tilbyder AarhusMTB fælles kørsel og overnatning til licensløbende. 

Nikolaj Meier, vil koordinerer overnatning til løb på Sjælland.

Mateusz Dziopa,vil koordinerer kørsel til alle licensløb. 

I skal købe kørsel/overnatning via shoppen på AarhusMTB.dk og event vil være tilgængelig 1-2 uger før det pågældende løb. 

Sæson start: 

2017-04-09 DCU XCO   Morsø Cykel Klub MTB DCU

 

Hvis du har input til den daglige træning eller kritik (positiv/negativ), så viderebring den endelig til Asger. Sammen skaber vi den bedste træning. 

 

De bedste hilsner

Asger, på vegne af trænerholdet. 

Næste træning sport

onsdag 18-10-17 00:00: Selvtræning: MTB Styrketræning - Kettlebell dødløft, goblet sqaut og Bulg Split squat

Opvamning:

Der laves 3 runder af følgende super-set. De 3 øvelser laves uden pause, og der er 1 min pause mellem hver runde.

3x'Squat to stand with reach (

) + 'Statisk Superman' i 10 sek, hvor du ligger på maven og løfter overkrop og underkrop fra gulvet og 'flyver som superman.

Hovedsektion:

Til hovedsektionen skal bruges en kettlebell (evt. håndvægt) at passende vægt. Så kroppen belastes og udfordres uden at det går ud over teknik og korrekt udførelse af øvelsen. 

Der skal altid arbejdes med følgende fokus: 
1) En lige/ret ryg og kigges fremad - hovedet skal være i naturlig forlængelse af rygsøjlen. 
2) Brystet skal være åbent/fremskudt, skuldreblade samlet og sænket (i baglommen). 
3) Fødderne skal være 'solidt plantet' i gulvet og der skal være kontakt med hele fodfladen. Vægten skal primært være på hælen.
4) Håndled skal være lige.
5) Vejret skal trækkes helt ned i maven, så der opretholdes god kropsspænding.

Der trænes 3 Super-set hvor 2 øvelser, kombineres. Indlæg 5-10 dybevejrtrækning mellem hver øvelse. 1 min pause mellem hvert super-sæt.
Alle 3 super-set trænes i træk, hvorefter der påbegyndes en ny runde.

HUSK: Øvelserne laves med passende vægt, så der kan holdes fokus på funktionalitet, bevægelse og teknik!

Se evt. øvelser på you-tube eller få hjælp i dit træningscenter/af din træner til korrekt udførelse!


Super-set 1: 10xKettlebell dødløft+5xBox-jump på kasse i ca. knæhøjde (OBS: Husk armtræk, blød landing med affjedring i knæ/hofte og gå skiftevis ned på højre/venstre ben!

Super-set 2: 10xkettlebell Goblet squat+ Farmer Walk (gå 10 meter en kettlebell i den ene hånd - både for højre og venstre side)

Super-set 2: 5xBulgarian split-squat med hvert ben (hold en kettlebell/håndvægt i hver arm)+5xRenegade-row i hver arm

Finisher:
Planke-variation. 1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal planke med 5 gange benløft med hvert ben.

Udstrækning:
Grundig udstrækning af både over og underkrop.


Træningsplan Sport

Oktober 2017
M T O T F L S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen