SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

Kære alle

Foråret er i fuld gang og varmen er begyndt at komme tilbage :) 

Derfor er det tid til at vi kommer tilbage på MTB'en. 

Fra denne uge (uge 11) og frem vil der blive kørt på MTB om Tirsdagen. 

Der vil blive kørt spinning den 16/3 og 23/3, herefter vil træningen være på MTB om torsdagen også og starte ved klubhuset kl.18.00. 

Trænerholdet vil i sæsonen 2017 består af: 

Nikolaj Meier

Nikolaj Nielsen

Mateusz Dziopa

Asger Givskov 

Martin Poder Sørensen (Når han er sin mindre skade kvit). 

Vi siger farvel til Peder Morsing og Nicolaj Østergård på trænerholdet. Jeg vil gerne sige tusind tak til dem begge for deres indsat og humør i 2015/2016. Jeg håber at se jer i AarhusMTB når I besøger Aarhus. 

Vi er altid på udkig efter nye som ønsker at være en del af trænerholdet:) Derfor er du altid velkommen til at henvende dig til Asger. 

Ligesom de tidligere år tilbyder AarhusMTB fælles kørsel og overnatning til licensløbende. 

Nikolaj Meier, vil koordinerer overnatning til løb på Sjælland.

Mateusz Dziopa,vil koordinerer kørsel til alle licensløb. 

I skal købe kørsel/overnatning via shoppen på AarhusMTB.dk og event vil være tilgængelig 1-2 uger før det pågældende løb. 

Sæson start: 

2017-04-09 DCU XCO   Morsø Cykel Klub MTB DCU

 

Hvis du har input til den daglige træning eller kritik (positiv/negativ), så viderebring den endelig til Asger. Sammen skaber vi den bedste træning. 

 

De bedste hilsner

Asger, på vegne af trænerholdet. 

Næste træning sport

fredag 23-02-18 00:00: Selvtræning: Styrketræning MTB-styrke: Dødløft, Bulg Split Squat - 3x5

Opvamning:

Der laves 3 runder af følgende øvelser. Indlæg 15 sek mellem hver øvelse og 60 sek pause mellem hver runde.

1) 5 x overhead-squats (med let træ-pind over hovedet)
2) 'Gå-mave' (5 skridt med hvert ben) (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=927f7896-9f67-4efd-be92-d82cd4365185) +
3) spidermann-crawl (5 skridt med hvert ben) ( http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=db028262-9b03-4c94-a9d6-2932443c284c)
4) 10xFaldskærm (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=7d2363b7-d52b-4a4c-b677-bc0b3e440171).

Hovedsektion:
Der trænes 5 sæt af 5 gentagelser hvor 2 øvelser kombineres i super-set. Ca 5-10 dybe vejrtrækninger mellem hver øvelse. 1 min mellem hver runde og 5 min mellem hvert super-set.
Se evt. øvelser på you-tube eller få hjælp i dit træningscenter til korrekt udførelse!
Super-set 1: Døddløft+Bench Press
Super-set 2: Bulgarien split-squat+Pull-ups

Finisher:
Planke-variation. 1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal plnke med 5 gange benløft med hvert ben.
Udstrækning:
Grundig udstrækning af både over og underkrop.


Træningsplan Sport

Februar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen