quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

Begge hold starter årets træning fra tirsdag d. 3. marts 18.00 ved klubhuset.

Fra marts til april vil begge hold køre landevej tirsdag, MTB torsdag og søndag. Fra april vil både licensholdet og sportsholdets træninger foregå i skoven tirsdag, torsdag og søndag, med afgang fra klubhuset 18.00. Husk der er opsamling ved mindestenen 18.30.

Tirsdag og torsdag vil der være trænere på begge hold, som forestår afviklingen af træningen.

Træningen afvikles efter et træningsprogram udformet af klubbens træner, som løbende vil blive lagt ud på vores hjemmeside.

Hvis du er i tvivl om hvilket hold du hører til, kan du se en uddybende beskrivelse her:

http://www.aarhusmtb.dk/nytsite/index.php/traening/holdbeskrivelser

Evt. henvendelser kan rettes til Erik Lillie på

Næste træning sport

mandag 18-06-18 00:00: Uge-fokus: Vedligeholdelsesfase - uge 25 og 26

Første halvdel af sæsonen er nu slut efter weekendens DM XCO og derfor byder de kommende uger på en 'vedligeholdelsesfase', hvor kroppen 1) skal restituere fysisk/mentalt efter intens træning og konkurrence i første konkurrencefase, 2) skal holde skarpheden vedlige gennem korte intense intervaller eller La Santa Cup'en på de kommende 2 torsdage og 3) skal træne grundlæggende udholdenhed og MTB-teknik, da disse aspekter skal bygges op igen, for at sikre et solidt niveau frem mod sidste halvdel af sæsonen!

Det er vigtigt at der mandag-fredag trænes relativt let, så der er 5 dage med overordnet restitution i begge uger.


Begge lørdage er der fokus på generel grudntræning på landevejen med indlagt power.

Begge søndage er der fokus på træning af grundlæggende MTB-udholdenhed og teknik.

Efter disses to uger starter den mere målrettede træning op igen og der sættes fokus på sidste halvdel af sæsonen.

Så der kan ses frem til 2 uger med stor variation henover ugen, med både meget fokuseret restitution, sjov og intens konkurrence samt lettere træning!

OBS: Hvis man føler at der er behov for en længere periode uden for meget cykeltræning, for netop at finde motivationen frem mod sidste halvdel af sæsonen, så er det i disse uger, at man kan tage et 'break' på op til 5 dage uden cykling!


Træningsplan Sport

Juni 2018
M T O T F L S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen