SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

Ønsker du at benytte klubbens trænignsprogram fra Jacob Agger er det vigtigt at kende sine intensitetszoner. Agger har derfor udarbejdet et Excel-ark til beregning af nettop dette. Jeg vil anbefale jer at have styr på dette såfremt i ønsker maksimal udbytte af klubtræningen.

Klubbens træning er bygget op omkring tirsdag (landevej i marts med fokus på at forbedre MTB-præstationsevnen), torsdag (fokuseret MTB-træning) og søndag (fokuseret MTB-træning.
Dertil er indlagt mulighed for frivillig selvtræning på landevejen lørdag og stabillitetestræning (se vedhæftede program) mandag og onsdag. Fredag er der lagt op til at der holdes træningsfri.
I boksen til højre på denne side er der vedhæftet en forløbig guideline til hvordan træningsplanen skal læses (dog skulle de detaljer der mangler, fremgå under beskrivelsen af de enkelte træningspas). Der kommer en mere deltaljeret beskrivelse så snart en klar sæsonplan foreligger.
Erik Lillie

Næste træning sport

fredag 19-01-18 00:00: Selvtræning: Styrketræning MTB-styrke: Dødløft, Bulg Split Squat - 3x5

Opvamning:

Der laves 3 runder af følgende øvelser. Indlæg 15 sek mellem hver øvelse og 60 sek pause mellem hver runde.

1) 5 x overhead-squats (med let træ-pind over hovedet)
2) 'Gå-mave' (5 skridt med hvert ben) (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=927f7896-9f67-4efd-be92-d82cd4365185) +
3) spidermann-crawl (5 skridt med hvert ben) ( http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=db028262-9b03-4c94-a9d6-2932443c284c)
4) 10xFaldskærm (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=7d2363b7-d52b-4a4c-b677-bc0b3e440171).

Hovedsektion:
Der trænes 5 sæt af 5 gentagelser hvor 2 øvelser kombineres i super-set. Ca 5-10 dybe vejrtrækninger mellem hver øvelse. 1 min mellem hver runde og 5 min mellem hvert super-set.
Se evt. øvelser på you-tube eller få hjælp i dit træningscenter til korrekt udførelse!
Super-set 1: Døddløft+Bench Press
Super-set 2: Bulgarien split-squat+Pull-ups

Finisher:
Planke-variation. 1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal plnke med 5 gange benløft med hvert ben.
Udstrækning:
Grundig udstrækning af både over og underkrop.


Træningsplan Sport

Januar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen