SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

1) Uge 16 har fokus på løbsforberedelse. Kroppen forventes til trods for at have kørt DCU XCO i Vejle at være relativ frisk, da uge 15 generelt var rolig. Derfor er der intervaller på programmet både tirsdag og torsdag - dette er dog konkurrenceforberedende intervaller, som skal stimulere til atkroppen er skarp uden at give for langsigtet træthed/påkrævet restitution. Så der skal kvalitet i intervallerne og rulle let imellem.
 
2) Uge 17+18 byder generelt på en samlet god belastning, så kroppen kan løfte sig et niveau yderligere. Dog startes ud med 3 roligere dage, så kroppen er klar til at præstere i træningen efter SRAM Liga'en i Viborg! Søndag i uge 17 er der lagt op til længere distancetur, for at skabe adspredelse fra intervaller!
 
3) Uge 19 byder på restitution og løbsforberedelse frem mod SRAM Liga #2 - hvor kroppen gerne skulle være frisk og skarp.
 
God træning ;-)
 

Næste træning sport

lørdag 20-01-18 00:00: Aarhus MTB - valgfri selvtræning: MTB-AT (6x6) + Peak-power (4x30) + tekniske nedkørsler

Opvamrning:

15 min @ Z1 (meget let gearing/lille klinge)/RPM95-100 - fokus på et rundt effektivt tråd og hofte stabilitet

Hovedsektion:

90min MTB udholdenhed, hvor der indlægges følgene inteval-sektioner undervejs. Mellem hver sektion indlægges 10-15 min

1) 4x30 sek Peak-power @ 'kontrolleret max' (der skal kunne holdes samme watt i alle intervaller) på moderat bakke. Der startes fra holdende næsten stille! 2min30sek mellem hver.


2) 6x6min AT @ progressivt fra lav til midtZ4/RPM90-95. Køres på flad rundstrækning, der tillader et konstant pres i pedalerne!. 3 min pauserul.
Fokus på at have føling med peadlen gennem hele trådet. HUSK hoftestabilitet!


3) Der skal køres 3 på hver sin måde teknisk krævende nedkørlser (hver nedkørsel køres 3 gange). Den ene skal være stejl, den anden med mange sving og den tredje med mange rødder. Fokus på god teknik med 1) en lige lang ryg, 2) orienter din fremad, så du kan se den gode linje, 3) spænd op i din core og hofter, så du kan styre cyklen med god kropsspænding. På de mellemliggende opkørsler køre i lettere gear i roligt tempo!

Nedvarmning
15 min @ lavZ2 (let gearing/lille klinge)/RPM95-100 - fokus på et rundt effektivt tråd og hofte stabilitet


Træningsplan Sport

Januar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen