cyclingfreakInverted

SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

Hej alle :) 

Jeg har her til eftermiddag modtaget træningsprogram for den kommende månend (uge 20-23). 

Jeg uploader her træningsprogrammet for de enkle uger, som pdf filer. Så kan I downloade dem, hvis I har lyst. (I skal klikke på overskriften for at kunne se pdf'erne og være logget ind på hjemmesiden.)

Kalenderen er beklageligvis ikke opdateret for næste uge, og vil først blive det på mandag, da weekenden går med sramliga i Kolding, men som sagt kan I hente pdf'erne. 

Jeg har også modtaget en præsentation som Jacob Agger har lavet omkring træning og træningsprogramet.

Hvis man har problemer med at hente træningsprogrammerne eller har spørgsmål til disse, er I velkomne til at sende mig en mail, så skal jeg gøre mit bedste for at hjælpe. 

God weekend :)!

VH

Asger. 

Hej Sport og license ryttere. 

Jeg har her uploaded programmet for denne uge (uge 19). 

Jeg har pt kun program for denne uge, men programmet for den kommende måned er på trapperne. Jeg skal nok søger for at det bliver lagt ud, så snart jeg har det. 

Kalenderen er pt ikke helt opdateret, det bliver den i løbet af dagen, men I kan se hele ugens træningsprogran i den vedhæftede pdf. (PS I SKAL TRYKKE PÅ OVERSKRIFTEN FOR AT KUNNE SE PDF'EN.) 

God træning 

VH

Asger.

1) Uge 16 har fokus på løbsforberedelse. Kroppen forventes til trods for at have kørt DCU XCO i Vejle at være relativ frisk, da uge 15 generelt var rolig. Derfor er der intervaller på programmet både tirsdag og torsdag - dette er dog konkurrenceforberedende intervaller, som skal stimulere til atkroppen er skarp uden at give for langsigtet træthed/påkrævet restitution. Så der skal kvalitet i intervallerne og rulle let imellem.

Træningsplaner for uge 14 og 15 for sport- og licensholdet.

Ønsker du at benytte klubbens trænignsprogram fra Jacob Agger er det vigtigt at kende sine intensitetszoner. Agger har derfor udarbejdet et Excel-ark til beregning af nettop dette. Jeg vil anbefale jer at have styr på dette såfremt i ønsker maksimal udbytte af klubtræningen.

Næste træning sport

onsdag 18-10-17 00:00: Selvtræning: MTB Styrketræning - Kettlebell dødløft, goblet sqaut og Bulg Split squat

Opvamning:

Der laves 3 runder af følgende super-set. De 3 øvelser laves uden pause, og der er 1 min pause mellem hver runde.

3x'Squat to stand with reach (

) + 'Statisk Superman' i 10 sek, hvor du ligger på maven og løfter overkrop og underkrop fra gulvet og 'flyver som superman.

Hovedsektion:

Til hovedsektionen skal bruges en kettlebell (evt. håndvægt) at passende vægt. Så kroppen belastes og udfordres uden at det går ud over teknik og korrekt udførelse af øvelsen. 

Der skal altid arbejdes med følgende fokus: 
1) En lige/ret ryg og kigges fremad - hovedet skal være i naturlig forlængelse af rygsøjlen. 
2) Brystet skal være åbent/fremskudt, skuldreblade samlet og sænket (i baglommen). 
3) Fødderne skal være 'solidt plantet' i gulvet og der skal være kontakt med hele fodfladen. Vægten skal primært være på hælen.
4) Håndled skal være lige.
5) Vejret skal trækkes helt ned i maven, så der opretholdes god kropsspænding.

Der trænes 3 Super-set hvor 2 øvelser, kombineres. Indlæg 5-10 dybevejrtrækning mellem hver øvelse. 1 min pause mellem hvert super-sæt.
Alle 3 super-set trænes i træk, hvorefter der påbegyndes en ny runde.

HUSK: Øvelserne laves med passende vægt, så der kan holdes fokus på funktionalitet, bevægelse og teknik!

Se evt. øvelser på you-tube eller få hjælp i dit træningscenter/af din træner til korrekt udførelse!


Super-set 1: 10xKettlebell dødløft+5xBox-jump på kasse i ca. knæhøjde (OBS: Husk armtræk, blød landing med affjedring i knæ/hofte og gå skiftevis ned på højre/venstre ben!

Super-set 2: 10xkettlebell Goblet squat+ Farmer Walk (gå 10 meter en kettlebell i den ene hånd - både for højre og venstre side)

Super-set 2: 5xBulgarian split-squat med hvert ben (hold en kettlebell/håndvægt i hver arm)+5xRenegade-row i hver arm

Finisher:
Planke-variation. 1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal planke med 5 gange benløft med hvert ben.

Udstrækning:
Grundig udstrækning af både over og underkrop.


Træningsplan Sport

Oktober 2017
M T O T F L S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen