SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

Vintertræning for sportsholdet.

Vintertræningen for sportsholdet kommer til at blive en kombination  af landevejscykling og MTB.

Tirsdag --> Landevejscykling.

Torsdag --> MTB

Søndag --> Landevej eller MTB, se programmet for specifik dag.

Der har været et ønske om at træningen også skal foregå på landevej, derfor denne struktur.  Hvilket vi også havde sidste år med mange positive tilbagemeldinger.

OBS OBS, DER KØRES MED SKÆRME PÅ LANDEVEJSCYKLEN, HVIS MAN VIL HOLDE SIG VENNER MED DEM SOM KØRER BAGVED :)

Fokus uge 33: 

Generelt en hård uge, med fokus på MTB-specifik gurndtræning.

Tirsdag og torsdag skal der køres længere intervaller med fokus på muskulær udholdenhed og søndag trænes der konkurrencemæssige aspekter.

Så hold godt fokus ugen igennem. Næste uge starter med restitution.

Fokus uge 34: 

De kommende 3 dage er der generelt fokus på restitution, så kroppen responderer positivt på de seneste ugers træningsbelastning og derved bliver stærkere fysisk og mentalt!

Det er når kroppen hviler, at den bliver stærkere!

Torsdag er der form-test, hvor kroppen igen forventes klar til at træne målrettet og effektivt!

I weekenden er der længere landevejstræning på programmet søndag!

Fokus uge 35: 

Denne uge bliver relativ intens, da der er stort fokus på kvalitets-intervaller til alle klubtræninger.

Sørg for at få restitueret godt i dagene imellem klubtræningen - fokuser på sund og nærende kost samt god nattesøvn!

Selvom sæson lakker mod enden, er der stadig masse af god træning i vente :) 
Så vi kan være kniv-skarpe til sæson afslutningen i Slagelse den 20 september. 

Hej Alle. 

Så er klub træningsprgrammet for ugerne 28-31 kommet fra Jacob Agger. 

Det ser rigtigt godt ud og der bliver nogle uger med masser af god og effektiv hård træning :) 

- Og med det her sommervejr er det jo lækkerier! 

 

Jeg har vedhæftet programmerne som pdf og vil også ligge dem ind i kalenderen på hjemmesiden. 

Der vil her hen over sommeren blive nogle uger med variende fremmøde til træningerne både blandt ryttere og trænere, men kan kun opfordrer til at møde op og gi' den gas! :) 

Vi forsøger at der er mindst en træner til sportsholdet alle dage, hvis der en enkelt gang ikke skulle møde en træner op, så tag selv intiativ til at få afviklet dagens program. 

VH 

Asger. 

 

Hej Alle :) 

Så er der nyt program gældende for ugerne 24-27. 

Jacob Agger giver ugerne følgende beskrivelse: 


Uge 24: 

Ugen starter med 3 roligere dage, så kroppen kan blive frisk efter weekendens SRAM Liga.
Herefter tages der fat på forberedelserne frem mod DM XCO, med meget konkurrencespecifik
træning både torsdag og søndag.
Fokus: Kvalitet i både restitution
og intervaller!

Uge 25: 

Der er fokus på optimering af formen frem mod DM XCO. SÅ kroppen skal gradvist blive mere og mere frisk henover ugen, samtidig med at den holdes skarp gennem kortere intens træning!

Uge 26: 

Første halvdel af løbssæsonen er fuldført efter weekendens løb, så derfor er der de 2 kommende
uger fokus på overordnet restitution og vedligeholdelse, så kroppen både fysisk og mentalt
kan blive klar til sidste halvdel af sæsonen.
Så de kommende 2 uger skal der trænes let og meget efter fornemmelse. Alle træningspas
skal afsluttes med overskud og lyst til mere!
Så MTBtræningen skal køres meget efter humør og benfornemmelse.

Uge 27: 

Samme fokus som sidste uge, dog med et relativt intenst pas torsdag!
Afslut ugen med en god fornemmelse frisk og klar til igen at træne målrettet og konkurrere hårdt!


Jeg har vedhæftet programmerne som pdf(husk man skal være logget ind og trykke på overskriften for at kunne se pdf filerne). 

Priorterier træning de næste 14 dage frem mod DM og vær klar søndag den 21, når det går løs på hjemmebane :) ! 

Jeg vil opforderer alle til at finde nogle gode og dårlige elementer fra weekendens sramliga løb. Når man ved hvad der gik godt og hvad der gik skidt, har man mulighed for at arbejde med de ting som gik skidt og på den måde forhåbelig blive en bedre rytter til DM. Der er nu 14 dage, hvor man skal bruge erfaring for sæsonens første løb til at blive helt skarp og klar til DM. Mentalt overskud kan flytte bjerge. 

Jeg skal imorgen (tirsdag d.9.6.15) evalurer træning med Jacob og derfor vil jeg meget gerne have jeres input. Gerne både ting som er gode og mindre gode. Her tænker jeg både på indholdet i selve programmet og på måde som vi(trænerne) afvikler træning.

Jeg er meget åben for konstruktiv kritik og er overbevidst om at træning kun kan blive bedre af at have en åben dialog omkring hvad der godt og skidt. 

Imorgen inden træning, vil jeg gerne have nogle inputs fra jer :) 

Håber vi ses til træningen, velmødt Asger. 

 

Hej Alle. 

Jacob Agger har sendt følgende beskrivelse af træningen i ugerne 20-23. 

Uge 20: 

Der er 4 uger til næste SRAMLiga løb, hvilket giver mulighed for en længere periode med fokuseret træning, for at bygge formen yderligere op. Denne uge har fokus på MTBpower og MTBracepacei hverdagene, og grundtræning i weekenden.

Uge 21: 

Denne uge bliver relativ hård, da der er stort fokus på kvalitetintervaller til alle klubtræninger. Dertil er det anden hårde uge i træk, hvorfor der sidst på ugen kan forventes lidt træthed. Men hold på, da der kommer restitution i næste uge. Sørg for at få restitueret godt i dagene imellem klubtræningen fokuser
på sund og nærende kost samt god nattesøvn!

Uge 22: 

De kommende 3 dage er der generelt fokus på restitution, så kroppen responderer positivt på de seneste ugers træningsbelastning og derved bliver stærkere fysisk og mentalt! Det er når kroppen hviler, at den bliver stærkere! Torsdag er der formtest, hvor kroppen igne forventes klar til at træne målrettet og effektivt!

Uge 23: 

I denne uge er der fokus på restitution og løbsforberedelse så kroppen 1) bliver stærkere efter de sidste uger hårde træning og 2) er klar til at præstere godt til søndagens XCOløb.

 

Det lyder godt til os!  Så vi kan få endnu mere fart i benene. Så vi kan følge op på de gode resultater som klubbens ryttere har leveret indtil nu. 

Det nu vi skal begynde virkelig at få fokus på høj kvalitet i træning fremmod DM på hjemmebane. Derfor vil vi opfordere alle til at komme og deltage i træningen :) 

Vi ses til træning,

/Asger.  

 

Næste træning sport

søndag 17-12-17 00:00: Træningsansvarlig: Nikolaj Meier

Træningsplan Sport

December 2017
M T O T F L S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen