cyclingfreakInverted

SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

Søndag d. 3/4 2016 bød på årets første licensløb. Løbet blev afholdt i Marienlundskoven i Kolding, som har ry for et højt teknisk niveau og nogle vilde nedkørsler.

Jeg selv har i vinter holdt mig nogenlunde igang med træning 2-3 gange i ugen, bl.a. med super onsdagstræning i Marselisborghallen, hvorfor jeg vovede pelsen og tilmeldte mig løbet med et endagslicens, og dermed mit første licensløb, med to års MTB erfaring i bagagen.

Skræmt af youtube videoer fra tidligere løb i Kolding, drager jeg og ML søndag morgen, med truende regndråber over os, mod Syd. Resten af klubben i bandbussen. Vi får heldigvis lov til at køre en prøverunde da vi ankommer, og er herefter ved godt mod. Ruten bød på lækre singletracks med en sværhedsgrad hvor de fleste kan være med, hvis man tager B-linjerne. Vi var heldige, for vejret holdt tørt, og det blev næsten lummert. Så efter løbet var jeg glad for at Oliver rådet/tvang mig til at køre i t-shirt.

Aarhus MTBs licens afdelings elitehold er igen i år parat til, at give den gas i herre og dame A klassen. og vil sammen med resten af licens truppen vise Aarhus MTB fanerne, sæsonen igennem.

IMG 20160225 123053 002

Holdet består i år af Oliver, Camilla, Casper og Asger (se også de individuelle profiler længere nede.)
Elite udvalget har valgt at satse på disse ryttere, da de har en positiv og seriøs indstilling til deres egne evner, sporten og klubben, og vi mener at de alle er ryttere som har potentiale til at blive endnu bedre i de kommende år.

Til sportsholdet

Der har gennem hele vinteren været fin aktivitet på sportsholdet og det har været fedt at så mange trodsede dårligt vejr og lave temperaturer.

Foråret ser ud til at være på vej og derfor håber vi at se endnu flere til træning.

Træningsprogrammet bliver igen i år lavet af Jacob Agger. Han laver et ambitiøst program til os, så vi kan få en masse hurtige ryttere i klubben.

Hvis man synes træningsprogrammet er for hårdt, er man altid velkommen til at springe et interval/ blok over, man giver blot  træneren besked. På den måde kan man sagtens deltage uden at kører alle intervaller. Der vil være fokus på SRAM liga løbene og DM løbene.

Nyhedsbrev Marts

  • Kort beretning fra bestyrelsen
  • Hjælp i udvalg
  • Sæsonopstart
  • Løb i den kommende sæson
  • Brug af klubtøj
  • Hjælp til Marselisborg maraton / DM i maraton 2016
  • Forårsfest

Nyhedsbrevet indeholder:

  • Kort beretning fra Bestyrelsen
  • Kommunikation af aktiviteter i Aarhus MTB
  • Information omkring evaluering af træningen

Kort beretning fra bestyrelsen

Vi i bestyrelsen, vil gerne ønske alle medlemmer i Aarhus MTB et forsinket godt nytår.  Vi ser fremad og glæder os til alle de gode oplevelser vi, i Aarhus MTB, skal have sammen i 2016.

Efter generalforsamlingen i november blev bestyrelsen konstitueret på følgende vis; Formand Jesper F. Korsgaard, Næstformand Thomas Hansen, Kasserer Maja Lindvig Olsen, øvrige bestyrelse medlemmer Carl Bohn og Asger Givskov Jørgensen, Suppleanter Britt Christensen og Else Marie B. Andersen.

De enkle udvalg har fået tilknyttet følgende kontaktperson.

Løbsudvalget: Maja
Elite og licens: Carl
Træningsudvalg motion 1+2: Carl
Turudvalg: Asger
Kvindeudvalg: Maja
Børn og unge udvalg: Thomas
Crossudvalg: Jesper
Sponsorudvalg: Asger
Festudvalg: Maja
Spor og teknik udvalg: Thomas

Bestyrelsen arbejder i øjeblikket med budget for 2016, evaluering af klubtræningen, undersøgelse af modeller for aflønning og/eller tildeling af goder til frivillige og udvikling af en langsigtet strategi for Aarhus MTB. 
Dette var de mest centrale punkter som blev behandlet i forbindelse med bestyrelsesmødet i december og januar. Der er endnu ikke taget endelige beslutninger omkring ovenstående, men der arbejdes ihærdigt herpå.

Kommunikation af aktiviteter i AarhusMTB
Vi vil gerne øge kommunikationen på Aarhus MTBs medier. Vi ønsker at øge kommunikationen både indad og udad til. Vi synes, at der er mange attraktive og spændende aktiviteter i vores klub, hvilket vi ønsker at synliggøre, for at opnå større fællesskab blandt klubbens medlemmer og for at øge eksponeringen af Aarhus MTBs sponsorer.

Derfor vil vi gerne at der skrives korte beretninger omkring de aktiviteter der finder sted. Det kan være en beskrivelse af en hyggetur med gode klubkammerater, løbsberetninger fra motionsløb og licensløb eller beretninger fra klubture i ind- og udland.

For at få den bedste vinkel på vores aktiviteter vil vi gerne at det er vores medlemmer, som skriver disse beretninger, herved får vi de mest inspirerende og oprigtige beretninger.

Vi ønsker, at beretningerne skal inspirere alle til at deltage i de mange gode aktiviteter, som vores frivillige arbejder benhårdt for at stable på benene samt være med til at øge antallet, som melder sig som frivillig til vores arrangementer.

Vi vil gerne bede udvalgene om at sørger for at der kommer nogle beretninger fra deres arrangementer. Det er ikke udvalgene, som skal skrive dem, men blot opfordrer medlemmerne til at skrive dem. Til dem som skriver beretningerne, lad være med at være bekymret for hvad I skriver, blot beskriv det arrangement I var en del af.

Alle beretninger kan sendes til Asger på , som vil søge for de bliver tilgængelige på vores hjemmeside aarhusmtb.dk og Facebook side.

Evaluering af klubtræningen 

For at fortsætte udviklingen af det gode træningsmiljø i Aarhus MTB, vil der inden længe blive udsendt et elektronisk spørgeskema. Det har til formål at klarlægge klubtræningens stærke og svage sider, som skal bruges til at tilpasse træningstilbuddene. Vi vil derfor gerne opfordre alle aktive brugere af klubtræningen til at besvare dette spørgeskema.

Med Venlig hilsen

Bestyrelsen

 
 
 

 

 

Det er jo ikke altid, man lige får oplysninger om, hvad der sker i klubben. Når man arbejder med en ting, tænker man ikke altid på, at andre måske ikke ved noget om det.

I løbsudvalget gælder det lige nu først og fremmest Marselisborg MTB Maraton den 29. maj, der bliver DM i år. Vi har fordelt opgaverne - ikke mindst de to tunge, hvor det gælder stævnepladsen og ruten. Søren Christensen er tovholder på stævnepladsen og opgaven ligger således i erfarne hænder, idet Søren jo også stod for det sidste år. Ruteansvarlig er også en genganger - Thomas Holdorf, der også har prøvet det før.
Både Thomas og Søren arbejder stort set efter samme koncept som sidste år. Ruten er jo ved at være en klassiker, så det er finjusteringer, det drejer sig om. Men det er et stort arbejde at koordinerer opsætning og nedtagning, og der skal være styr på alle tilladelser osv. Stævnepladsen kommer også til at ligne sig selv, selvom vi har en særlig udfordring i starterne, da det er DM, og vi kan forvente flere licensryttere.

Maja styrer forplejning i bred forstand, dvs. både til rytterene når de kommer i mål, og forplejning til hjælpere, hjemmeværn, publikum og depoter.

Så logisk nok skal specielt de 3 have assistance fra klubbens medlemmer. Og det kunne jo være fint, hvis I finder en opgave, I har lyst til sammen med en af tovholderne. Det er jo faktisk stort, at være med til at lave sådan et løb, og i år skal vi ikke lave så mange løb, så der bliver mere ro på. Også nye klubkammerater skal melde ind, det er en rigtig god måde at lærer klubben på. Så henvend jer til en af tovholderene eller til undertegnede.

Derudover skal løbsudvalget lave er afdeling af WeBike Cuppen. Det bliver igen i 2016 finale afdelingen den 21. september. Rigtig mange af klubbens medlemmer kender jo WeBike Cupen og ved også, hvad de skal til. Vi skal have en lille rute på ca. 5 km mærket op med pile og lidt minestrimmel. Det må være op til dem, der vil lave arbejdet, hvor ruten skal ligge, men et godt bud er samme rute som sidste år, eller måske den rute i Hasle Bakker 1900 MTB havde succes med tidligere. Ruten skal kunne godkendes af WeBike cuppen.

Sidste løb i 2016 bliver et Crossløb formodentligt i november. Vi har søgt et UCI løb i samarbejde med Crossudvalget, men intet er fastlagt endnu.

Jeg tror vi får et flot løbsår i 2016, der samtidigt bliver til at overkomme. Jeg håber alle vil være med.

Jeg vil gerne fortælle, at Søren Christensen og jeg står for den samlede WebikeCup med at arrangerer og med tidstagning. Det gør vi sammen med Per Nygård Lauritzen fra Sorring og Henrik Kirk. Men det kører på skinner, og kræver ikke særlig hjælp. Men det er altså også Aarhus MTB, der er primus motor her. Ligesom vi har en aktie i Kvindecuppen. Det er skam en aktiv klub på løbssiden :)

Venlig hilsen

 

Michael Nicolaisen

 

Et stærkt hold

Vintersæsonen lakker imod enden og Aarhus MTB’s core- og konditionshold er kommet i sublim form, takket være Uwe Eisenhut og sin 1st assistent Britt Christensen. Normalt vil sådanne erklæring være utroværdig, men udstyret med nutidens IT, er det muligt at dokumenterer en sådan formudvikling.
Nedenstående holdbillede er taget af Marselis hallens rengøringspersonale, som ellers har travlt med at få os sendt hjem, når vi onsdag efter onsdag træner forbi hallens lukketid.


Her ses et udpluk af Vinter Fitness holdet

Evaluering af klubtræningen

Som nævnt i nyhedsbrevet "Januar 2016", vil vi i bestyrelse gerne have lidt feedback på klubtræningen for, at kunne skabe de bedste rammer for vores medlemmer. Derfor er det vigtig at alle medlemmer af AarhusMTB går ind og besvarer dette spørgeskema( I skal blot klikke på linket herunder og spørgeskemaet åbner automatisk):

https://da.surveymonkey.com/r/YKRTVKJ

Det tager mellem 2-5 min og vil være en stor hjælp.

Med venlig hilsen

Asger, på vegne af bestyrelsen. 

Kære klubkammerater

Vi glæder os til mange hyggelige stunder igen i det nye år. Håber i har lyst at bakke op om følgende arrangementer, hvor der er mulighed for at hygge og have det sjovt med alle de andre Aarhus mtb ryttere. Nærmenere information kommer når vi kommer tættere på de enkelte arrangementer, men sæt allerede nu kryds i kalenderen på følgende datoer:

Forårsfest: Lørdag den 30 april

Sankt Hans hygge: Torsdag den 23 juni med ringridning og grill pølser

Julefrokost: Lørdag den 26 november

Mvh

Festudvalget

Login

Træningstidspunkter

Tirsdage kl. 18:00    Motion, Sport, Kvinder
Onsdage kl. 17:30   Børn og Unge
Torsdage kl. 18:00   Motion, Sport
Søndage kl. 10:00   Motion, Sport

Træningen starter fra Observatoriestien 1 A

 

Instagram

Gå til toppen