cyclingfreakInverted

SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

Beretning fra en Aarhus MTB rytter om etapeløbet beskidy mtb thophy. 

Efter nogle års pause fra mtb sporten, genoptog Jeg, Bjørn Smedegaard i sommeren 2014 den hårde og fede træning mod bedrifter jeg mener der giver livet mening og værdi.

Det betød, at jeg stillede til start i løbet Birkebeinerrittet og ultrabirken  i bikefever regi i september måned 2014. Ultrabirken er et 120km langt og teknisk løb, som blev vundet af danske Erik skovgård.

Resultatet for mit vedkommende var sekundert, men ganske tilfredstillende formen i betragtning, dette gav blot mere blod på tanden til mere, derfor er dette løb allerede planlagt til denne sæson også - Men hvad skulle være næste step? - etapeløb! 

dannebrog 1331px 620x300

De smukke og kuperede skove syd for Aarhus C danner i år rammerne om det nationale mesterskab i mountainbike på den olympiske distance XCO.
Ruten er 5.2 km lang og med 215 hm pr. omgang, den korte B&U rute; 3 km lang og med 110 Hm pr omgang, og er en udfordrende blanding af hårde opkørsler, hurtige nedkørsler, skovstier og masser af singletrack og tekniske sektioner.
Der er lagt vægt på at lave en rute, der afspejler Marselisborg skovens naturlige karakter, og som er sjov og udfordrende at køre for alle, hvor man både skal have power og god teknik for at komme øverst på skamlen.

Hej Alle :) 

Så er der nyt program gældende for ugerne 24-27. 

Jacob Agger giver ugerne følgende beskrivelse: 


Uge 24: 

Ugen starter med 3 roligere dage, så kroppen kan blive frisk efter weekendens SRAM Liga.
Herefter tages der fat på forberedelserne frem mod DM XCO, med meget konkurrencespecifik
træning både torsdag og søndag.
Fokus: Kvalitet i både restitution
og intervaller!

Uge 25: 

Der er fokus på optimering af formen frem mod DM XCO. SÅ kroppen skal gradvist blive mere og mere frisk henover ugen, samtidig med at den holdes skarp gennem kortere intens træning!

Uge 26: 

Første halvdel af løbssæsonen er fuldført efter weekendens løb, så derfor er der de 2 kommende
uger fokus på overordnet restitution og vedligeholdelse, så kroppen både fysisk og mentalt
kan blive klar til sidste halvdel af sæsonen.
Så de kommende 2 uger skal der trænes let og meget efter fornemmelse. Alle træningspas
skal afsluttes med overskud og lyst til mere!
Så MTBtræningen skal køres meget efter humør og benfornemmelse.

Uge 27: 

Samme fokus som sidste uge, dog med et relativt intenst pas torsdag!
Afslut ugen med en god fornemmelse frisk og klar til igen at træne målrettet og konkurrere hårdt!


Jeg har vedhæftet programmerne som pdf(husk man skal være logget ind og trykke på overskriften for at kunne se pdf filerne). 

Priorterier træning de næste 14 dage frem mod DM og vær klar søndag den 21, når det går løs på hjemmebane :) ! 

Jeg vil opforderer alle til at finde nogle gode og dårlige elementer fra weekendens sramliga løb. Når man ved hvad der gik godt og hvad der gik skidt, har man mulighed for at arbejde med de ting som gik skidt og på den måde forhåbelig blive en bedre rytter til DM. Der er nu 14 dage, hvor man skal bruge erfaring for sæsonens første løb til at blive helt skarp og klar til DM. Mentalt overskud kan flytte bjerge. 

Jeg skal imorgen (tirsdag d.9.6.15) evalurer træning med Jacob og derfor vil jeg meget gerne have jeres input. Gerne både ting som er gode og mindre gode. Her tænker jeg både på indholdet i selve programmet og på måde som vi(trænerne) afvikler træning.

Jeg er meget åben for konstruktiv kritik og er overbevidst om at træning kun kan blive bedre af at have en åben dialog omkring hvad der godt og skidt. 

Imorgen inden træning, vil jeg gerne have nogle inputs fra jer :) 

Håber vi ses til træningen, velmødt Asger. 

 

Husk at få købt kørsel til Varde, den lukker på shoppen næste Onsdag d. 3 juni kl 11:59!! 

http://flexbillet.dk/…/1151432196140711afdae14a676…/details/

!!VIGTIGT!! Til de fremtidige arrangementer, vil betaling for kørsel altid lukke kl 11:59 onsdagen optil arrangementet og være åben for tilmelding 9 dage forinden :)

 

 


smile emoticon

Bjørn`s løbsberetning fra Marselis XCM 2015

Lørdag d. 16-5-15 stod der endnu et XCM i kalenderen for mig, denne gang relativ lokalt, nemlig i Marselis og aarhus MTB regi.

Trods en lang arbejdsdag fredag følte jeg mig fornuftigt klar til dagens prøvelse, og depoterne var fyldt.

Jeg skulle starte i herre C og løbet skulle bruges som prep til beskidy i Polen i starten af Juni måned. - maraton disciplinen ligger normalt bedst til mig, og denne dag skulle vise sig ekstra god ved mig :-)

Starten og 1. omgangstart marselis

Skal, skal ikke...

Flere gange i løbet af dagene op til løbet overvejede jeg at springe over. Det var langt at køre bare for en times løb, vejret så ikke ud til at blive alt for godt, skal jeg spare benene til Marselisborg Maraton osv. osv. osv. Men hver gang beslutningen vejede til nej siden tænkte jeg på hvorfor jeg har meldt mig til alle afdelingerne. Det er jo skide sjovt, det er ekstra god træning, super stemning og så er der jo altid et hav af lodtrækningspræmier ;-)

Så sker der endelig noget på sporet i Hasle Bakker! Facebook gruppen Hasle Bakker Trail Builders er oprettet, hvor koordineringen af det fremtidige sporbyggeri vil blive foretaget.

Hasle

Massere af regn, men flot kørsel af vores unge. 

Regnen begyndte allerede at vælte ned, da vi passerede Skanderborg i vores Aarhus MTB konvoj bestående af to Opel Vivaros venligst udlånt af vores sponsor PS Biludlejning. Regnen var heldigvis stoppet da vi ankom til Kolding, og med et godt samarbejde var vores sorte telt oppe at stå på rekord tid, hvilket var heldigt, da det begyndte at regne igen og forsatte med on-and-off hele dagen. 

I U11 havde vi de to brødre Kasper og Rasmus Blakskjær til start. De kørte flot og kæmpede sig igennem ruten som blev mere og mere udfordrende. De to brødre kom ind på fornemme placeringer på henholdsvis 5. og 9. pladsen. 

Hej Alle. 

Jacob Agger har sendt følgende beskrivelse af træningen i ugerne 20-23. 

Uge 20: 

Der er 4 uger til næste SRAMLiga løb, hvilket giver mulighed for en længere periode med fokuseret træning, for at bygge formen yderligere op. Denne uge har fokus på MTBpower og MTBracepacei hverdagene, og grundtræning i weekenden.

Uge 21: 

Denne uge bliver relativ hård, da der er stort fokus på kvalitetintervaller til alle klubtræninger. Dertil er det anden hårde uge i træk, hvorfor der sidst på ugen kan forventes lidt træthed. Men hold på, da der kommer restitution i næste uge. Sørg for at få restitueret godt i dagene imellem klubtræningen fokuser
på sund og nærende kost samt god nattesøvn!

Uge 22: 

De kommende 3 dage er der generelt fokus på restitution, så kroppen responderer positivt på de seneste ugers træningsbelastning og derved bliver stærkere fysisk og mentalt! Det er når kroppen hviler, at den bliver stærkere! Torsdag er der formtest, hvor kroppen igne forventes klar til at træne målrettet og effektivt!

Uge 23: 

I denne uge er der fokus på restitution og løbsforberedelse så kroppen 1) bliver stærkere efter de sidste uger hårde træning og 2) er klar til at præstere godt til søndagens XCOløb.

 

Det lyder godt til os!  Så vi kan få endnu mere fart i benene. Så vi kan følge op på de gode resultater som klubbens ryttere har leveret indtil nu. 

Det nu vi skal begynde virkelig at få fokus på høj kvalitet i træning fremmod DM på hjemmebane. Derfor vil vi opfordere alle til at komme og deltage i træningen :) 

Vi ses til træning,

/Asger.  

 

Login

Træningstidspunkter

Tirsdage kl. 18:00    Motion, Sport, Kvinder
Onsdage kl. 17:30   Børn og Unge
Torsdage kl. 18:00   Motion, Sport
Søndage kl. 10:00   Motion, Sport

Træningen starter fra Observatoriestien 1 A

 

Instagram

Gå til toppen