quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Søndag 03 Juni 2018
Søndag 03 Juni 2018
03jun

Søndag 03 Juni 2018 kl. 

Træningstur for sport til Nørreskoven Vejle med Jacob Agger som instruktør

Afgang fra Aarhus Kl.9.00. 

Mødested: Klubhuset. 

Jacob Agger er klar til at tage imod os kl.10.00 i Nørreskoven i Vejle. Her vil vi tilbringe dagen sammen med Jacob, der vil give os input til bedre træning. 

Forvent at være retur i Aarhus engang sidst på eftermiddagen. 

Program for dagen:

- Kl. 9:00-9:15: Ankomst til Vejle Idrætsefterskole/Nørreskoven og klargøring til træning:
- Kl. 9.15-11:45 Træning I Nørreskoven, med fokus på højintense bakkeintervaller og fart/kontrol på nedkørsler.
- Kl. 11:45-12:00: Omklædning
- Kl. 12:00-12:30 Frokost på Vejle Idrætsefterskole
- Kl 12:30-14:00: 1) Relevant træningsrelateret oplæg (her modtages gerne ønsker og evt som sidst 2) Q&A-session med mulighed for at få besvaret træningsrelevante spørgsmål og problemstillinger.
- Kl 14:00 Tak for idag!

De der ønsker at spise med skal HUSKE 60 kr i kontanter. Maden inkludere frokost og kage/frugt/kaffe!

03jun

Søndag 03 Juni 2018 kl. 

Aarhus MTB selvtræning (hvis du ikke deltager i træningssamlingen): 4x3min Race pace-all out + 2x12 min XCO-race-pace


Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

1 runde på intervalrunde til dagens første intervaller. Intensiteten presses lidt op for at få gang i kroppen.

5 min let rul

Hovedsektion:

1) 4x3 min race-pace- all-out, på kort rundstrækning med først flad grusvej herefter en moderat bakke (gerne i form af singletrail) og til sidste en kort teknisk nedkørsel. 2 min pauserul

2) 10 min let rul @ Z1/RPM90-100

3) 2x12 min MTB-Race-pace @ 95-105%race-pace. Kør på XCO-specifik rundstrækning med både lange og korte bakker, flad grusvej og singletrail med tekniske passager. 
Hold stort fokus på høj intensitet kombineret med god teknik! 
Indlæg 10 min let rul imellem de to intervaller


Afrul:
15 min @ lavZ2/RPM90-100 på flad vej.

5 min på lille klinge/RPM95-100 - spin benene godt igennem!

Næste træning sport

onsdag 24-10-18 00:00: Selvtræning: Styrketræning - MTB-styrke: Back Squat, Ben-pres - 3x5

Opvamning:
Supersæt 1: 3 runder af 1x10 kettlebell swings + 'gå-mave' (5 skridt med hvert ben) (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=927f7896-9f67-4efd-be92-d82cd4365185) + spidermann-crawl (5 skridt med hvert ben) + 10xFaldskærm (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=7d2363b7-d52b-4a4c-b677-bc0b3e440171). Indlæg 15 sek mellem hver øvelse og 60 sek pause mellem hver runde.

Hovedsektion:
Der trænes 3 sæt af 5 gentagelser hvor 2 øvelser kombineres i super-set. Ca 5-10 dybe vejrtrækninger mellem hver øvelse. 1 min mellem hver runde og 5 min mellem hvert super-set.
HUSK: Fokus på teknik frem for vægt, da dette sikrer mest kvalitet i hver øvelse!
Se evt. øvelser på you-tube eller få hjælp i dit træningscenter til korrekt udførelse!
Super-set 1: Back-Squat+Floor press
Super-set 2: Ben-pres + Renegade-row

Finisher:
Planke-variation. 1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal plnke med 5 gange benløft med hvert ben.
Udstrækning:
Grundig udstrækning af både over og underkrop.


Træningsplan Sport

Oktober 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen