quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Mandag 02 Juli 2018
Mandag 02 Juli 2018
02jul

Mandag 02 Juli 2018 kl. 

Selvtræning - træningspas #1: Styrketræning - MTB-styrke: Back Squat, Ben-pres - 2x5

Opvamning:
Supersæt 1:
Der laves 3 runder af følgende øvelser. Indlæg 15 sek mellem hver øvelse og 60 sek pause mellem hver runde.

1)10xkettlebell swings
2) 'Gå-mave' (5 skridt med hvert ben) (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=927f7896-9f67-4efd-be92-d82cd4365185) +
3) spidermann-crawl (5 skridt med hvert ben) ( http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=db028262-9b03-4c94-a9d6-2932443c284c)
4) 10xFaldskærm (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=7d2363b7-d52b-4a4c-b677-bc0b3e440171).


Hovedsektion:
Der trænes 2 sæt af 5 gentagelser hvor 2 øvelser kombineres i super-set. Ca 5-10 dybe vejrtrækninger mellem hver øvelse. 1 min mellem hver runde og 5 min mellem hvert super-set.
HUSK: Fokus på teknik frem for vægt, da dette sikrer mest kvalitet i hver øvelse!
Se evt. øvelser på you-tube eller få hjælp i dit træningscenter til korrekt udførelse!
Super-set 1: Back-Squat+Floor press
Super-set 2: Ben-pres + Renegade-row

Finisher:
Planke-variation. 1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal plnke med 5 gange benløft med hvert ben.
Udstrækning:
Grundig udstrækning af både over og underkrop.

02jul

Mandag 02 Juli 2018 kl. 

Uge-fokus: Forberedelsesfase #2 - uge 1 af 5

Efter et par relativt rolige uger med fokus på restitution fysisk og mentalt efter første halvdel af sæsonen, så sættes der nu fokus på forberedelserne til sidste sæsonhalvdel.

Der venter en 5 ugers forberedelsesfase inden konkurrencefase #2 starter, og først byder på 3 uger med Race Days i Kolding og herefter 2x DCU XCO i henholdsvis Viborg og Frederecia. Derefter er de 3 uger til at bygge et godt PEAK op, frem mod sæsonens sidste liga-løb i Aalborg og Bagsværd!

De første 2 uger af forberedelsesfasen har fokus på mere intens grundtræning i form af SubAT/AT-intervaller (ca 90-100% race-pace) samt grundlæggende udholdenhed. Dog forekommer der også helt højintense intervaller.
Herefter kommer der 3 uger med mere race-specifik træning i form af bla. 4x4min VO2max, 10x40/20 og decideret race-pace-intervaller.

De enkelte intervaller og træningspas vil i stor udstrækning være gengangere fra første sæsonhalvdel. Så udnyt jeres kendskab til de enkelte interval-typer til at få endnu mere kvalitet i træningen!

Hvis man i løbet af sommeren i forbindelse med ferie, har svært ved at nå at træne helt efter planen, så gælder: Fokuser på at få kørt intervallerne og kort ned på opvarmning/afrul. Det er altså kvaliteten der tæller!

Der er forsat styrketræning en gang ugentligt og funktionel-træning en gang ugentligt.

Rigtig god sommer og go' træning!

Næste træning sport

søndag 23-09-18 00:00: Træningsansvarlig: Asger

Træningsplan Sport

September 2018
M T O T F L S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen