quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Søndag 29 Juli 2018
Søndag 29 Juli 2018
10:00 

Søndag 29 Juli 2018 kl. 10:00

Aarhus MTB klubtræning: POWER-Spins (2x3min) + XCO-power (2x6(30/30) + AT-grus/singletrail-kombi (2x10min) +Teknik-træning

Opvarmning:
30 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Efter 15 min indlægges

1) 2x3min POWER-spins @ kontrolleret all-out på flad grusvej eller lign. De første 15 sek køres i 'tungt-gear med et styrkebetonet tråd (RPM80-85) og herefter 2min45sek i lavere gear og hurtigt effektiv kadence (RPM 100-110). Der holdes 'konstante' watt/intensitet gennem hele intervallet. 3 min pauserul.


5 min let rul inden hovedsektionen.

Hovedsektion:
Der indlægges 10 min pause. mellem hver sektion, hvor der rulles let eller trænes teknik!

1) 2x6(30/30) XCO-style. Der køres på kort rundstrækning, med en en ca. 30 sek højintens arbejdsperiode på enten bakke eller flad grusvej, og ca. 30 sek lavintens periode. Lige efter den højintense arbejdeperiode indlægges gerne en teknisk nedkørsel, som skal køres lige efter, for at simulere XCO-arbejdskrav! 5 min let rul imellem de to interval-blokke,


2) 2x10 min AT-singletrail/grusvej @ 95-100 % race-pace (midt-højZ4) køres på fladere runde med 50 % grusvej og 50% singletrail, med fokus på at holde så høj fart som muligt samtidig med kontrolleret teknik/gode styreegenskaber. Køres individuelt. 5 min pauserul.

3) Teknik-træning hvor der findes 2 udfordrende nedkørsel passager (berms, drops, gaps) som hver skal køres 5 gange med fokus på at køre dem hurtigere og mere sikkert gang for gang!

Nedvarmning

15 min lettere rul @ Z1-lavZ2/RPM90-100

Næste træning sport

søndag 23-09-18 00:00: Træningsansvarlig: Asger

Træningsplan Sport

September 2018
M T O T F L S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen