quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Tirsdag 31 Juli 2018
Tirsdag 31 Juli 2018
18:00 

Tirsdag 31 Juli 2018 kl. 18:00

Aarhus MTB Klubtræning: 6x20sek max-power +2x12 min teknik/flow/power+ 4x60sek op/ned-bakke-power

Opvarmning:
20 min @ Z2/RPM90-100, på varieret strækning Fokus på et effektivt drive til pedalerne, og at presse puls/watt op på bakkerne, for at få gang i kroppen.


Hovedsektion

Følgende sektioner køre med ca. 10 min let rul/pause imellem.

1) 6x20 sek max-power. Køres som kontrolleret all-out, så der kan holdes samme intensitet det enkelte interval igennem og alle intervaller igennem. Køres på bakke med teknisk nedkørsel lige efter intervallet. 1min40sek let rul imellem.

2) 2x12 min teknik/flow/power-interval @ 95 % race-pace, med fokus på god teknik og kortidspower (5-15 sek). Køres på let rullende single trail. Fokuser på teknik/flow/power fremfor generelt intensitet i intervallet, men forsøg at presse intensiteten så højt op så muligt under forudsætning at der køres kontrolleret! 5 min pauserul

3) 4x60 sek op/ned-bakkepower @ kontrolleret all-out/RPM60-85. Der køres skiftevis 15sek siddende og 15 sek stående (her geares der 2 gear op). 120 sek pause, hvor der indlægges en teknisk nedkørsel på lige efter intervallet.


Afrul:
15 min let rul @ højZ1/RPM90-100 på flad vej.

Energiindtag: Sørg for at få drukket mellem 750-1000 ml i timen og indtage ca. 30-50 gr. kulhydrat pr. time (behovet kan variere meget fra person til person - så mærk efter hvilken mængde du har det godt med) enten som energidrik/gels eller barer/bananer/O.lign hvis der er behov for mere fast føde.

Energiindtaget bør startes efter ca. 40-45 min hvor kroppen er klar til at optage energi!

Næste træning sport

søndag 23-09-18 00:00: Træningsansvarlig: Asger

Træningsplan Sport

September 2018
M T O T F L S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen