quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

Download som iCal-fil
Aarhus MTB selvtræning: Løbsforberedelse - Træning på ruten (1xtilvænnings-runder og 1xrace-pace-runde)
Lørdag 14 September 2019
af Jakob Søgaard Kristensen

Løbsforberedelsen køres med fordel på løbsruten. Hvis ikke det er muligt er der nederst en skitsering af en alternativ opvarmning. Afslut træningen med overskud og en god fornemmelse!

Opvarmning;
15 min @ lav-midtZ2/RPM90-100 på hel flad vej.


Hovedsektion:
1) 1 omgang på ruten ved let intensitet, hvor der ved svære passager tages tid til at gennemkøre disse flere gange efter behov!

2) 5-10 min let rul, hvor du tænker ruten igennem, og hvordan du vil køre den fysisk/teknik/mentalt.

3) 1 omgang @ 100 % race-pace, hvor intensiteten presses på bakker og fladere stæk, og samtidig fokusere på godt flow/god teknik på nedkørsler/tekniske passager.

Afrul:
15 min @ højZ1/RPM90-100 på hel flad vej.


Alternativ løbsforberedelse:

Opvarmning:
15 min let rul @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Herfter køres følgende interval-blokke med ca. 10 min lettere rul imellem:

Alle intervaller køres på bakker af passende længde.

1) 1x5 min AT @ midtZ4/RPM90-95 på flad grusvej som tillader konstant pres i pedalerne.
2) 2x60 sek siddende power på bakke @ højZ5/RPM95-100. 2min mellem hvert interval.
3) 3x30 sek (de første 15 sek stående herefter siddende) power på bakke @ lavZ6/RPM110. 1min30sek mellem hvert interval.

Generelt: fokus på effektiv krafoverførsel og et godt drive til pedalerne.


Afrul:
15 min på lille klinge/RPM95-100 - spin benene godt igennem!

 
 
Antal deltagere:

Arrangementer

21nov
Ordinær generalforsamling
torsdag kl.19:00 - 21:30
23nov
Julefrokost
lørdag kl.00:00 - 00:00 - hele dagen

Login

Gå til toppen