quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

Download som iCal-fil
Aarhus MTB Selvtræning: XCO-styrke (5x6min) + Teknik + Udholdenhed
Lørdag 18 Januar 2020
af Jakob Søgaard Kristensen

Anbefalinger til U17-ryttere: Der køres 4x6min og kun 120 min.


Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Hovedsektion:
120-150 min MTB-udholdenhed @ 70-80% race-pace (primært Z2) på fladere rute.
Følgende 2 elementer trænes med 10 min lettere rul imellem.


1) 5x6 min XCO-Styrke @ 90% race-pace (højZ3 - lige på grænsen til Z4) /RPM 60-65 (altså MEGET styrkebetonet tråd). Køres siddende med tung gearing på flad grusvej. 2 min pause Dette interval skal være hårdt for benene og ikke lungerne!

2) 30 min tekniks træning af 2 specifikke elementer. F.eks et drop, gap, eller lign.

2) Den resetrende tid køres @ 70-75% race-pace (lav-midtZ2)/RPM90-100. Gerne på spor!


Afrul:

10 min @ Z1/RPM100: Benene skal rulles igennem i let gear for at sikre bedre restitution.

Hold stort fokus på de funktionelle aspekter i dagens intervaller og arbejd meget med din kropsspænding og position på cyklen!

 
 
Antal deltagere:

Arrangementer

21mar
Klubtur - Slettestrand
lørdag kl.00:00 - hele dagen - søndag kl. 00:00
07apr
Klubaften m. grillpølser
tirsdag kl.18:00 - 21:00
05maj
Klubaften m. grillpølser
tirsdag kl.18:00 - 21:00
02jun
Klubaften m. grillpølser
tirsdag kl.18:00 - 21:00
27jun
Opstilling til Marselisborg MTB Maraton - Aarhus MTB
lørdag kl.00:00 - 00:00 - hele dagen

Login

Gå til toppen