quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

Til sportsholdet

Der har gennem hele vinteren været fin aktivitet på sportsholdet og det har været fedt at så mange trodsede dårligt vejr og lave temperaturer.

Foråret ser ud til at være på vej og derfor håber vi at se endnu flere til træning.

Træningsprogrammet bliver igen i år lavet af Jacob Agger. Han laver et ambitiøst program til os, så vi kan få en masse hurtige ryttere i klubben.

Hvis man synes træningsprogrammet er for hårdt, er man altid velkommen til at springe et interval/ blok over, man giver blot  træneren besked. På den måde kan man sagtens deltage uden at kører alle intervaller. Der vil være fokus på SRAM liga løbene og DM løbene.

 

Det er blevet besluttet i samarbejde med Jacob Agger at træning fra uge 12 og frem har følgende struktur:

Tirsdag: MTB

Torsdag: MTB

Søndag: MTB eller landevej

 

I år vil træningen på sportsholdet blive afviklet af Peder, Jason, Mateusz og Asger. 
Vi har besluttet, at i år starter træning kl.18.00 fra klubhuset.

DER VIL IKKE BLIVE SAMLET OP VED MINDESTENEN LÆNGERE.

Hvorfor har vi, trænere, så besluttet det?

  1. Sidste år var det meget få, som benyttede det.
  2. Det låser vores træning meget til området omkring mindestenen, hvis træningerne ikke skal blive meget lange.
  3. Det giver bedre mulighed for varieret træning.

Hold øje med Facebook gruppen for opslag omkring træningen.

Vi ser frem til en masse sjove, hårde og hyggelige timer på MTB sammen med jer i den kommende sæson.

Med venlig hilsen

Trænerne

 

 

Næste træning sport

onsdag 24-10-18 00:00: Selvtræning: Styrketræning - MTB-styrke: Back Squat, Ben-pres - 3x5

Opvamning:
Supersæt 1: 3 runder af 1x10 kettlebell swings + 'gå-mave' (5 skridt med hvert ben) (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=927f7896-9f67-4efd-be92-d82cd4365185) + spidermann-crawl (5 skridt med hvert ben) + 10xFaldskærm (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=7d2363b7-d52b-4a4c-b677-bc0b3e440171). Indlæg 15 sek mellem hver øvelse og 60 sek pause mellem hver runde.

Hovedsektion:
Der trænes 3 sæt af 5 gentagelser hvor 2 øvelser kombineres i super-set. Ca 5-10 dybe vejrtrækninger mellem hver øvelse. 1 min mellem hver runde og 5 min mellem hvert super-set.
HUSK: Fokus på teknik frem for vægt, da dette sikrer mest kvalitet i hver øvelse!
Se evt. øvelser på you-tube eller få hjælp i dit træningscenter til korrekt udførelse!
Super-set 1: Back-Squat+Floor press
Super-set 2: Ben-pres + Renegade-row

Finisher:
Planke-variation. 1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal plnke med 5 gange benløft med hvert ben.
Udstrækning:
Grundig udstrækning af både over og underkrop.


Træningsplan Sport

Oktober 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen