quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

 

Information omkring vintertræning for sportsholdet

Først vil jeg gerne benytte lejligheden til at sige TAK for en god sæson. Dette gælder både de adskillige søndage hvor vi har rejst landet rundt for at køre løb, men i endnu høre grad de mange timer vi har brugt sammen på cyklen.

Det var fedt at afslutte i Vejle i går med stærke præstationer fra AarhusMTBs ryttere og, nå ja, en tysker som lige viste hvordan man kører på cykel.

Det har været en fornøjelse at cykle med jer alle, I bidrage alle sammen til den gode og uformelle stemning og øger kvaliteten i træningen!

Jeg håber at I har samme oplevelse. 

Husk at konstruktiv kritik (af både den positive og negative slags) er altid velkommen!  

Her henover vinter vil vi ændre lidt på strukturen fra sidste år.

I vinter perioden vil vi træne på denne måde:

Tirsdag: Landevej (racercykel). OBS skærme er påkrævet.

Torsdag: Spinning ved Seier fitness. (Der kommer mere info her om når det er helt på plads. Der vil være en egenbetaling på omkring 400 kr for hele vinter sæsonen).

Søndag: MTB træning.

Disse prioriteringer er baseret på feedback og erfaring fra sidste år.

Det vil blive gjort synligt i kalenderen og på FB når vi starte op med landevej og spinning. 

 

Men før I begynder at tænke på næste sæson, så tag en periode hvor fokus er på at have det sjovt, sådan at motivationen kommer helt i top når vi igen skal til at træde i pedalerne.

Jeg vil også gerne opfordre alle på og omkring sportsholdet til at deltage i ”Klubaften for Licensryttere” den. 24/10 kl. 18.00-21.00.

De bedste hilsner

Asger.

 

Næste træning sport

onsdag 24-10-18 00:00: Selvtræning: Styrketræning - MTB-styrke: Back Squat, Ben-pres - 3x5

Opvamning:
Supersæt 1: 3 runder af 1x10 kettlebell swings + 'gå-mave' (5 skridt med hvert ben) (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=927f7896-9f67-4efd-be92-d82cd4365185) + spidermann-crawl (5 skridt med hvert ben) + 10xFaldskærm (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=7d2363b7-d52b-4a4c-b677-bc0b3e440171). Indlæg 15 sek mellem hver øvelse og 60 sek pause mellem hver runde.

Hovedsektion:
Der trænes 3 sæt af 5 gentagelser hvor 2 øvelser kombineres i super-set. Ca 5-10 dybe vejrtrækninger mellem hver øvelse. 1 min mellem hver runde og 5 min mellem hvert super-set.
HUSK: Fokus på teknik frem for vægt, da dette sikrer mest kvalitet i hver øvelse!
Se evt. øvelser på you-tube eller få hjælp i dit træningscenter til korrekt udførelse!
Super-set 1: Back-Squat+Floor press
Super-set 2: Ben-pres + Renegade-row

Finisher:
Planke-variation. 1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal plnke med 5 gange benløft med hvert ben.
Udstrækning:
Grundig udstrækning af både over og underkrop.


Træningsplan Sport

Oktober 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen